Nagele 1 klaar voor start competitie

Groep 2 08

14 september 2019 14:30

Onbekend

Nagele 1 lijkt klaar voor de start van de competitie. Na de eerste wedstrijd voor de beker verloren te hebben van Urk 2 werd er vorige week zaterdag gelijk gespeeld tegen TOP ´63. Vandaag stond de laatste wedstrijd voor de start van de competitie op het programma. Tegenstander in de beker was het in de 3e klasse uitkomende Oudehaske. Er werd gevoetbald op de kunstgrasmat in Oudehaske.

Nagele begon matig aan de wedstrijd en moest toezien dat de openingsfase voor Oudehaske was. Gevaarlijk wist Oudehaske in deze beginfase niet te worden. Na een kleine 10 minuten spelen begon Nagele beter te voetballen. Met name de opbouw van achteruit zag er verzorgd uit. Waar Nagele nog wel wat moeite mee had was het vinden van haar aanval. Maar ondanks het feit dat Nagele haar aanvallers niet altijd even makkelijk kon vinden, waren de betere kansen voor de rust voor Nagele. Timo van Klaarbergen zag een met binnenkant links ingeschoten bal via de binnenkant van de paal weer terug het veld in komen terwijl Thijs Engelchor misschien nog wel de beste kans in de eerste helft kreeg toen hij vanaf de rechterkant alleen op het doel af mocht gaan. Zijn inzet verdween, helaas voor Nagele, in de omheining. In verdedigend opzicht  kwam Nagele de eerste helft niet in al te grote problemen. Behoudens een enkel schot vanaf de 16 wist Oudehaske niet echt gevaarlijk te worden. De rust werd in gegaan met een 0-0 stand.

Na rust was Nagele even helemaal van het padje. In de eerste 10 minuten na rust stond Nagele erg onder druk en mocht het van geluk spreken dat Oudehaske in deze fase niet wist te scoren. Duidelijk was dat Nagele een impuls nodig had. Trainer Evert Tromp verkeerde vandaag als trainer van Nagele in een hele luxe positie want hij had een heel sterke bank. Jens Riks, Jeroen van der Vijgh en Jos Withaar kwamen in het veld voor Thijs Engelchor, Emiel Krops en Leon Rienks. Oudehaske dat toch al heel wat energie in deze wedstrijd had gestoken, wist niet wat het aan moest met deze 3 nieuwe frisse en allemaal aanvallend ingestelde spelers. Nagele werd steeds sterker en kreeg kans op kans, maar de 0-0 stand bleef op het scorebord staan. Zo kopte Jos Withaar na een fraaie aanval de bal van dichtbij op de handen van de keeper van Oudehaske terwijl Jens Riks een schot na een prachtige rush via de onderkant van de lat weer terug het veld in zag komen. De wedstrijd leek in een 0-0 stand te gaan eindigen. Maar 0-0 zou het niet worden want het was in de 80e minuut Nagele speler Okke de Jonge die de buitenspelval ontweek, de keeper omspeelde en de bal in het lege doel schoof: 1-0. Deze voorsprong kwam niet meer in gevaar, waardoor Nagele de beker en eigenlijk ook haar oefenprogramma afsloot met een knappe 0-1 verwinning.

Nagele lijkt klaar voor de start van de competitie. Achterin heeft Nagele de zaken heel goed op orde. De nieuwe keeper van Nagele, Redmer Miedema maakt een sterke indruk terwijl de verdediging van Nagele onder aanvoering van de sterk spelende Laurens Bloo ook een solide indruk maakt. Op het middenveld zet Pim Withaar de lijnen uit. Aanvallend kan het misschien nog wat beter, maar kansen weet Nagele voldoende te creëren.  Het is nu nog een kwestie van afmaken. Volgende week start Nagele de competitie met een uitwedstrijd bij YVC in IJlst. Duidelijk is dat Nagele met veel zelfvertrouwen aan deze eerste competitiewedstrijd gaat beginnen.