Vroege goals brengen Nagele zege op Espel

Ploegstraat 10
8308AA
NAGELE

Ook vandaag ging Nagele weer met de 3 punten van het veld, maar net als de voorgaande wedstrijden kwam deze overwinning thuis tegen Espel ook weer moeizaam tot stand.

Het leek aanvankelijk een heel eenvoudige wedstrijd voor Nagele te gaan worden want al na 10 minuten spelen zat Nagele op rozen. Nog voordat er 5 minuten op de klok staan kwam Nagele al op een 1-0 voorsprong. Op aangeven van Jens Riks kopt Sander Koene de bal over de keeper van Espel heen in de verste hoek: 1-0. Na 10 minuten spelen kwam Nagele zelfs al op een 2-0 voorspong. Een afvallende bal werd door Pim Withaar van binnen de 16 meter binnen geschoten: 0-2. Het was wel een gedenkwaardig doelpunt want dit doelpunt was het eerste competitiedoelpunt van aanvoerder Pim Withaar.

Na een minuut of 15 spelen kreeg Nagele een eerste waarschuwing van Espel. Na een diepe bal mocht een van de aanvallers van Espel alleen op keeper Redmer Miedema afgaan. Met een fraaie redding voorkwam Redmer de aansluitingstreffer van Espel.

Espel had inmiddels wel een tandje bijgezet. Het koos voor fysiek voetbal en daar had Nagele best veel moeite mee. Veelal werd door Nagele te lang met de bal gelopen en dat was een kolfje naar de hand van Espel dat juist voor duels koos. Ondanks het feit dat het niet helemaal van zelf ging bij Nagele had Nagele voor rust de 2-0 voorsprong toch nog verder uit kunnen breiden. Met name Luc de Buck kreeg een 2-tal goede kansen, maar beide keren kon de keeper Espel voor een grotere achterstand behoeden.

Bij rust leidde Nagele dus met 2-0. Vrij snel na rust was de eerste kans voor Espel, maar weer bracht keeper Redmer Miedema redding. In de 50e minuut een kans voor Nagele voor Thomas Koene op aangegeven van Jens Riks, maar ook dit leverde geen doelpunt op. In de 66e minuut komt Espel dan toch tot 2-1 terug. In eerste instantie weet Redmer Miedema nog redding te brengen, maar in de rebound is hij kansloos. Paul Poels tekent voor Espel voor de treffer: 2-1.

Espel krijgt zelfs nog goede kansen op de gelijkmaker met de beste kans voor Espel in minuut 77. Redmer Miedema voorkomt met een fraaie redding de gelijkmaker. De slotfase van de wedstrijd is duidelijk voor Nagele. Nagele krijgt nog een aantal hele goede kansen. Sander Koene kopt in vrije positie in de handen van de keeper van Espel. Ad Withaar scoort fraai op aangeven van Jens Riks, maar dit doelpunt wordt afgekeurd wegens buitenspel. Daarna krijgt Nagele nog een 3-tal kansen, maar zowel Jens Riks en 2 keer Ad Withaar weten in kansrijke positie niet tot scoren te komen. Nagele wint uiteindelijk nipt met 2-1. Scheidsrechter Braaksma gaf in deze wedstrijd 8 gele kaarten. Hoewel Espel de meest fysiek spelende ploeg was, was het Nagele dat de meeste gele kaarten kreeg, 5 om 3.

Volgende week staat er voor Nagele een verre uitwedstrijd op het programma. Dan wordt er gespeeld bij VVAK in Kerkenveld (Drenthe). In de thuiswedstrijd tegen VVAK won Nagele na een 2-0 ruststand met maar liefst 8-0. Ook deze wedstrijd moet dus gewonnen kunnen worden, maar 0-8 zal het vast en zeker niet worden.

De opstelling van Nagele zag er vandaag als volgt uit: Redmer Miedema, Emiel Krops, Stijn Andela, Leon Rienks (65. Remon Kappers) , Laurens Bloo (75. Wessel Claassen), Pim Withaar, Jeroen van der Vijgh, Jens Riks, Sander Koene, Luc de Buck (65. Ad Withaar) en Okke de Jonge (35. Thomas Koene).