Nagele opent met gelijkspel tegen Alcides

Alcides 1

...
Assist: Thomas Koene

5e klasse G

2 oktober 2021 14:30

P.R. Hannema

Sportpark v.v. Nagele
Ploegstraat 10
8308AA
NAGELE
tel. 0527-652694

Nagele speelde zaterdag haar eerste competitiewedstrijd thuis tegen het onbekende Alcides uit Meppel. Het zou voor Nagele naar later bleek geen eenvoudige middag worden.

Nagele dat zijn aanvoerder Pim Withaar voor enkele weken moet missen, kwam heel sterk uit de startblokken want al na een paar minuten hadden er maar zo 2 in kunnen liggen. In de eerste de beste aanval mocht Sander Koene alleen opstomen richting het doel van Alcides. Hij zag zijn inzet knap gestopt door de keeper van Alcides. In de rebound leek Thomas Koene alsnog te scoren, maar weer bracht de keeper van Alcides fraai redding, Nog geen minuut later keerde de keeper van Alcides na een corner een schot van Thomas Koene. Duidelijk was toen al dat Alcides deze middag over een meer dan uitstekende keeper kon beschikken.

Na de eerste paar minuten die duidelijk voor Nagele waren, werd het al snel een meer gelijkwaardige wedstrijd. Beide ploegen waren toen redelijk aan elkaar gewaagd met Nagele als de meest gevaarlijke ploeg. In de 14e minuut een domper voor Nagele en zeker voor haar speler Rick Bloo. Na een ongelukkig duel moest hij, met een vermoedelijk zware knieblessure, het veld verlaten. Zijn plaats op het middenveld werd ingenomen door Dennis Koene.

In de 33e minuut leek Alcides op 1-0 te komen toen de verdediging van Nagele volledig mistastte bij een vrije trap van de rechterkant. Gelukkig voor Nagele floot de scheidsrechter voor een overtreding. Overigens had Nagele net daarvoor al een uitstekende gelegenheid gehad om op een 1-0 voorsprong te komen. Een voorzet van Okke de Jonge werd door Sander Koene tegen de onderkant van de lat geschoten. Of de bal nu wel of niet over de achterlijn was geweest, maakte toen op dat moment niet meer uit want er werd voor buitenspel gefloten. Hierna kreeg Nagele nog weer een goede kans, maar na een een-tweetje met Sander Koene, vond nu Jens Riks de keeper van Alcides op zijn weg.

In aanvallend opzicht kwam Alcides er een aantal keren goed uit, en Nagele moest achterin heel alert blijven. Maar echt in de problemen kwam de verdediging van Nagele in de eerste helft niet. Wel bleek toen al dat Nagele in de het 2e deel van de eerste helft veel moeite had met de vele positiewisselingen van de spelers van Alcides. Als we de eerste helft kort samenvatten was Nagele over de hele 45 minuten de iets betere ploeg met de betere kansen, maar toen al was duidelijk dat het geen eenvoudige 2e helft zou worden omdat Nagele de wedstrijd niet echt kon controleren.

Waar Nagele in de eerste helft de iets bovenliggende partij was, was dit in de 2e helft Alcides. Nagele kreeg nog wel als eerste een goede kans om de voorsprong te openen. In minuut 51 zag Sander Koene zijn schot weer gekeerd worden door de keeper van Alcides. Daarna zakte Nagele weg en verloor de grip op de wedstrijd. Met name op het middenveld had Nagele weinig vat op haar tegenstander. Alcides werd de betere ploeg. In de 54e minuut leek Alcides op 0-1 te komen, maar een 100% kopkans verdween, gelukkig voor Nagele langs de goede kant van de paal. In minuut 62 was het wel raak. Een inzet van een van de spelers van Alcides ging via een van de spelers van Nagele over keeper Redmer Medema in het doel: 0-1. Een domper voor Nagele. In de 68e en 69e minuut weer 2 goede kansen voor Alcides, maar gelukkig voor Nagele leverden beide kansen geen doelpunten op. Even later leek het dan toch wel 0-2 voor Alcides te worden, maar op aangeven van de grensrechter van Nagele, ging dit feest niet door. Dat Alcides het hier niet mee eens was, was duidelijk merkbaar.

Wilde Nagele toch nog 1 of zelfs 3 punten aan deze wedstrijd overhouden, dan zou er in de slotfase, lees het laatste kwartier, meer risico genomen moeten worden. Nagele nam dat risico en dat pakte uiteindelijk goed uit. Eerst zag het publiek van Nagele de keeper van Alcides de zoveelste goede redding brengen, nu op een schot van Okke de Jonge terwijl een paar minuten later een goed schot van Jens Riks net over ging. Maar in minuut 89 is het dan eindelijk wel raak. Na goed voorbereidend werd van Thijs Engelchor kon Thomas Koene vanaf links de bal laag voorbrengen waarna Sander Koene de bal binnen wist te tikken: 1-1. Dit zou uiteindelijk dan ook het laatste belangrijke wapenfeit van deze wedstrijd worden. Toen de uitstekend fluitende scheidsrechter Hannema voor het eindsignaal floot stond er een 1-1 eindstand op het scorebord. Een eindstand waar beide ploegen wel mee konden leven.

Opstelling Nagele:
Redmer Miedema, Emiel Krops, Koen Westervoorde, Stijn Andela (63. Thijs Engelchor), Laurens Bloo (75. Leon Rienks). Rick Bloo (14. Dennis Koene), Jeroen van der Vijgh, Jens Riks, Sander Koene, Okke de Jonge en Thomas Koene