Nagele in matig duel langs Ens

Ens 1

Koen Koomen
Assist: Stijn Andela

5e klasse G

23 oktober 2021 14:30

J. Bleeker

Sportpark v.v. Nagele
Ploegstraat 10
8308AA
NAGELE
tel. 0527-652694

Het publiek was afgelopen zaterdag eigenlijk de grote verliezer bij de wedstrijd Nagele-Ens want vanaf minuut 1 tot en met minuut 90 was het een hele matige wedstrijd met weinig hoogtepunten. Door de overvloedige regenval van de laatste dagen was het veld niet al te best en dat zal ongetwijfeld invloed hebben gehad op het spelniveau, maar om alles op het slechte veld af te schuiven is een beetje te veel van het goede.

Een gehavend Ens leek af te stevenen op een gelijkspel, maar in de slotfase was het Remon Kappers die met een hard schot van ver buiten de 16 Nagele alsnog de 3 punten bezorgde.

Maar zoals gezegd een wedstrijd met weinig hoogtepunten. De eerste grote kans was voor Nagele. In de 11e minuut kreeg Sander Koene op aangeven van Thomas Koene een bijna niet te missen kans, maar hij raakte de voorzet niet goed en zag de bal naast het doel gaan. Twee minuten later weer een goede kans voor Nagele. Nu was het Stijn Andela die een schot van dichtbij net geblokt zag worden.

Even later was het aan de andere kant wel raak. Net als vorige week raakte Nagele op het middenveld de bal knullig kwijt. Ens counterde meteen en de snelle Koen Koomen, vandaag het wapen van Ens, was veel te snel voor de verdediging van Nagele. Alleen voor Redmer Miedema maakte hij geen fout: 0-1. Een domper voor Nagele. Gelukkig voor Nagele kwam het binnen een kwartier weer langszij. Nagele kreeg op de hoek middenlijn/zijlijn een vrije trap. Stijn Andela bracht de bal hoog voor het doel. De keeper van Ens kwam uit, maar Sander Koene raakte met zijn hoofd de bal eerder en kopte deze over de keeper heen in het lege doel: 1-1. Dat zou ook de ruststand worden.

Na rust bleek Nagele zonder ook maar een moment groots te voetballen toch net iets sterker dan Ens. Wel was het Ens dat de eerste kans kreeg, maar in de 47e minuut werd vanuit een redelijke scoringspositie zwak ingeschoten waardoor Redmer Miedema niet echt in de problemen kwam.

Nagele zou uiteindelijk ook de beste kansen krijgen. Stijn Andela zag een kopbal via een verdediger van Ens net naast gaan en even later had Jens Riks de 2-1 op zijn schoen liggen na een goede combinatie aan de rechterkant tussen Thijs Engelchor en Stijn Andela. Voor een leeg doel schampte de inzet van Jens de paal.

In de 80e minuut aan de andere kant een kleine kans voor Ens, maar keeper Redmer Miedema kon eenvoudig redding brengen. Even later was het aan de andere kant dan wel raak. Vanaf de linkerkant, ruim van buiten de 16 schoot Remon Kappers hard in. Zijn schot was de keeper van Ens te machtig: 2-1. De wedstrijd was hierna wel gespeeld. Nagele kreeg nog wel een heel grote kans nadat Ad Withaar Sander Koene in scoringspositie bracht, maar een doelpunt leverde dat niet op. Eindstand Nagele- Ens 2-1.

Nagele zal ongetwijfeld tevreden zijn met het behaalde resultaat, maar wil het bovenin mee blijven doen dan zal er de komende weken toch beter gevoetbald moeten gaan worden. Maar als ook slechte wedstrijden gewonnen worden, kan het zo maar zijn dat je toch bovenin mee gaat draaien. En met 10 punten uit 4 wedstrijden staat Nagele er goed voor. Volgende week gaat Nagele naar Meppel. Dan wordt er om 15:00 uur gespeeld tegen MSC. Ook dat zal weer een hele zware opgave worden

Opstelling Nagele: Redmer Miedema, Emiel Krops, Koen Westervoorde, Laurens Bloo, Stijn Andela (70. Remon Kappers), Dennis Koene (65. Ad Withaar), Jeroen van der Vijgh, Jens Riks, Okke de Jonge (65. Thijs Engelchor), Sander Koene, Thomas Koene. Overige wisselspelers: Yelte Hiddinga en Tijn Riks.