Nagele weer koploper na winst bij NKVV

NKVV 1

5e klasse G

26 februari 2022 14:30

J Hoorn

Sportpark NKVV
Nassaustraat 30
7753TJ
DALERPEEL
tel. 0524-571908

Ook haar tweede hele competitiewedstrijd na de winterstop wist Nagele in winst om te zetten. In de meest verre uitwedstrijd van het seizoen bij NKVV uit Dalerpeel wist Nagele uiteindelijk met 2-4 te winnen.

Vanzelf ging het vandaag zeker niet want zeker in de eerste fase van de wedstrijd was het in de lagere regionen verkerende NKVV de gevaarlijkste ploeg. Nagele had een wake up call nodig om weer bij de les te zijn. NKVV dat fysiek speelde en veelal de lange bal hanteerde, zette Nagele binnen het kwartier op een 1-0 achterstand. Het was op dat moment duidelijk dat het de punten vandaag niet cadeau zou krijgen. Na deze achterstand kwam Nagele beter in de wedstrijd en trok het de wedstrijd naar zich toe. Na 25 minuten spelen zorgde Jeroen van der Vijgh uit een corner van Leon Rienks voor de gelijkmaker: 1-1. Vijf minuten later kwam Nagele zelfs op voorsprong. Na een weergaloze actie van Thomas Koene legde hij de bal op het juiste moment af op Okke de Jonge die op kinderlijk eenvoudige wijze de stand op 1-2 wist te brengen. Nagele leek voor rust nog op een 1-3 voorsprong te komen, maar een doelpunt van Ad Withaar werd na een vlagsignaal van de grensrechter van NKVV afgekeurd wegens buitenspel.

Bij rust was het duidelijk. Als Nagele geconcentreerd zou blijven spelen, zouden de 3 punten vrij eenvoudig mee naar huis genomen moeten kunnen worden. Zo eenvoudig ging het echter toch niet want in de 55e minuut dook een van de spelers van NKVV vrij op voor doelman Redmer Miedema. Redmer kwam in deze 1 op 1 situatie als winnaar uit de bus. De vraag op dat moment was overigens wel of het daadwerkelijk de gelijkmaker geweest zou zijn want de grensrechter van Nagele had ruim van tevoren al voor buitenspel gevlagd. In minuut 62 was NKVV weer dicht bij een treffer, een schot van buiten de 16 belandde op de paal.

Even later gooide Nagele de wedstrijd op slot. Een lange bal van achter uit, Cas Riks sprak over een assist, kwam bij Sander Koene terecht. Hij ontdeed zich van zijn directe tegenstander en mocht alleen op het doel van NKVV afgaan. Hoewel de keeper van NKVV hem nog wel raakte, kon Sander de keeper net ontwijken en schoot de bal daarna hoog binnen: 1-3.  Tien minuten later was het weer raak toen Thomas Koene de bal via een speler van NKVV binnenschoot en de stand op 1-4 bracht.

NKVV deed nog even wat terug en scoorde in de 79e minuut haar 2e treffer en bepaalde de eindstand van deze wedstrijd daarmee op 2-4.

Door deze overwinning handhaaft Nagele zich in de bovenste regionen en is het weer koploper.

Opstelling Nagele: Redmer Miedema, Koen Westervoorde (23. Cas Riks), Wessel Claassen, Leon Rienks (65. Remon Kappers), Emiel Krops, Pim Withaar, Jeroen van der Vijgh, Okke de Jonge (70. Luc de Buck), Ad Withaar (60. Dennis Koene), Thomas Koene en Sander Koene.