Nagele 'thuis' te sterk voor Steenwijker Boys

Sportweg 52 A
8313AR
RUTTEN

Na de 4-3 nederlaag van afgelopen zaterdag in Meppel tegen Alcides was het voor Nagele zaak om op een doordeweekse dinsdagavond in de thuiswedstrijd tegen Steenwijker Boys de 3 punten thuis te houden want met het oog op de bovenste posities op de ranglijst kon Nagele het zich niet permitteren om een tweede achtereenvolgende nederlaag te lijden.Om deze “thuiswedstrijd” is heel wat te doen geweest. Een paar weken geleden werd de wedstrijd afgelast vanwege een aantal coronagevallen bij tegenstander Steenwijker Boys. Om de competitie toch tijdig uitgespeeld te krijgen worden eerder afgelaste wedstrijden door de KNVB zo spoedig mogelijk weer vastgesteld. Zo kon het gebeuren dat Nagele deze afgelaste wedstrijd thuis op een dinsdagavond moest inhalen. Omdat Nagele niet over verlichting beschikt, heeft Nagele nog geprobeerd om de wedstrijd te verschuiven. Zo werd geprobeerd om uit te wijken naar paaszaterdag 16 april, maar tegenstander Steenwijker Boys gaf aan dan niet beschikbaar te zijn. Uiteindelijk moest de wedstrijd toch op dinsdagavond 22 maart gespeeld worden. Gelukkig was RKO uit Rutten bereid om de wedstrijd op haar velden te laten spelen zodat de wedstrijd dus toch gewoon gespeeld kon worden. Het stond vooraf vast dat het geen eenvoudige wedstrijd zou worden want Steenwijker Boys stond gelijk met Nagele op de ranglijst. Een eenvoudige wedstrijd leek het in de beginfase zeker niet te worden, maar uiteindelijk zou Nagele toch met een dik verdiende overwinning van het veld gaan.  Met name het eerste half uur had Nagele heel veel moeite met haar tegenstander. Nagele had wel het geluk dat het al vrij snel op voorsprong kwam, in minuut 10. Een voorzet van de rechterkant van Okke de Jonge werd door Ad Withaar verlengd waarna Thomas Koene over de grond voor de 1-0 kon zorgen. Nagele had in de beginfase haar handen vol aan het aanvallend spelende Steenwijker Boys. Steenwijker Boys koos steeds snel de aanval en Nagele moest achterin alle zeilen bijzetten om overeind te blijven. Vooral laatste man Emiel Krops moest heel veel corrigeren, dat deed hij met verve. Steenwijker Boys kreeg ook wel een paar kansen om langszij te komen, maar Nagele wist de tegenstander van scoren af te houden. Misschien wel de beste kans voor Steenwijker Boys om langszij te komen kreeg het in de 17e minuut. Na een scrimmage voor het doel van Nagele meende Steenwijker Boys recht te hebben op een strafschop. Deze werd niet gegeven, maar een van de aanvallers van Steenwijker Boys kreeg nog wel de mogelijkheid om de bal daarna in een vrijwel leeg doel te schieten. Hij schoot naast. Naarmate de eerste helft vorderde begon Nagele meer vat op de wedstrijd te krijgen en kreeg aanvallend wat kansjes. Vanaf minuut 30, nadat Steenwijker Boys in kansrijke positie naast schoot, kwam Nagele eigenlijk niet meer echt in de problemen. Achterin gaf het niet veel meer weg terwijl er aanvallend ruimte lag. Als Nagele het wat slimmer had aangepakt had de 1-0 voorsprong nog voor rust vergroot kunnen worden, maar aanvallend werd niet altijd voor de meeste logische oplossing gekozen. Even voor rust was er nog een hachelijk momentje voor het doel van Nagele na een communicatiestoornis tussen verdediger Leon Rienks en keeper Redmer Miedema, maar Steenwijker Boys wist daar niet van te profiteren. De rust brak dan ook aan met een 1-0 voorsprong.    In de 2e helft één wijziging bij Nagele. Centraal achterin verving Stijn Andela Koen Westervoorde. De 2e helft is Nagele eigenlijk geen moment meer in de problemen geweest. Nagele had het sterk bezette middenveld bestaande uit Pim Withaar, Sander Koene en Jeroen van der Vijgh en daarmee de wedstrijd onder controle. Zonder andere spelers tekort te doen speelde Jeroen van der Vijgh vandaag een van zijn beste wedstrijden, zo niet zijn beste wedstrijd van dit seizoen. Nadat Ad Withaar in de 48e minuut na een goede aanname zijn schot geblokt zag worden, kwam Nagele in minuut 63 op een 2-0 voorsprong. Thomas Koene liep vanaf links met de bal aan zijn voet en met een tegenstander naast zich richting het doel van Steenwijker Boys. De bal leek uiteindelijk terecht te komen in de handen van de keeper van Steenwijker Boys, maar juist op dat moment werd Thomas Koene binnen de 16 aangetikt door de verdediger van Steenwijker Boys: strafschop. Ad Withaar tekende vanaf 11 meter voor de 2-0. Steenwijker Boys probeerde daarna nog wel om wat terug te doen, maar veel overtuiging zat er niet in en naarmate de wedstrijd vorderde was duidelijk te zien dat Steenwijker Boys zich bij een nederlaag neer leek te leggen. De wedstrijd zou uiteindelijk eindigen in een 3-0 overwinning voor Nagele. Dit doelpunt werd Nagele door de tegenstander aangeboden op een presenteerblaadje. Een voorzet vanaf de linkerkant werd 2 keer doorgekopt door een speler van Steenwijker Boys waarna de bal binnen de 5 meter zo maar voor de voeten van Okke de Jonge kwam. Die liet zich deze kans niet ontgaan en bepaalde de einstand daarmee op 3-0. Al met al een mooie en nuttige overwinning voor Nagele. Jammer was wel dat concurrent MSC haar inhaalwedstrijd uit bij VCG met een doelpunt in de slotfase in winst om wist te zetten anders was de avond nog beter geweest. Met dank aan de gastvrijheid van RKO uit Rutten toog Nagele huiswaarts en kan zich opmaken voor de volgende zware competitiewedstrijd. De eerste echte  thuiswedstrijd in dit kalenderjaar met als tegenstander Steenwijk. Een tegenstander waar Nagele goede herinneringen aan heeft omdat in de uitwedstrijd in de slotfase de eerste periodetitel werd binnen gesleept. Opstelling: Redmer Miedema, Wessel Claassen, Emiel Krops, Koen Westervoorde (46. Stijn Andela), Leon Rienks (86. Remon Kappers), Pim Withaar, Jeroen van der Vijgh, Sander Koene, Thomas Koene (78. Dennis Koene), Ad Withaar (70. Branco van Mourik) en Okke de Jonge (78. Luc de Buck).