Nagele pakt ook tegen Delfstrahuizen volle buit

Delfstrahuizen 1

Assist: Leon Rienks
Delfstrahuizen
Delfstrahuizen
Assist: Stijn Andela

15 oktober 2022 14:30

P. Maas

Sportpark v.v. Nagele
Ploegstraat 10
8308AA
NAGELE

Ook na de vierde competitiewedstrijd in de 4e klasse is Nagele nog steeds ongeslagen. Nagele speelde afgelopen zaterdag thuis tegen Delfstrahuizen, een ploeg die uit de drie eerder gespeelde wedstrijden vijf punten had weten te behalen.

De weersomstandigheden waren zaterdag niet al te geweldig, een groot deel van de wedstrijd miezerde het. De wedstrijd van vandaag leek wel een beetje op het weer, ook niet al te best. Het matige voetbal werd deels veroorzaakt door het gladde veld, maar uiteraard kan niet alles daar op afgeschoven worden. Met name in de eerste helft grossierden beide ploegen in het onnodig lijden van balverlies waarbij aangetekend kan worden dat Nagele dit zelfs vaker deed dan Delfstrahuizen.

Al met al gebeurde er in de eerste helft niet veel. Er waren weinig gevaarlijke momenten voor beide doelen. Als er iemand voor rust op voorsprong had kunnen staan dan was het Delfstrahuizen. Tot twee keer toe kwamen ze een op een te staan tegenover keeper Redmer
Miedema van Nagele. Gelukkig voor Nagele kon Redmer in beide gevallen door goed uitkomen erger voorkomen. Redmer speelde vandaag overigens niet zijn allerbeste wedstrijd voor Nagele, daarover later meer.

Aan de andere kant schoot Ad Withaar na een goede combinatie met Thomas Koene van net buiten de 16 hard op de handen van de keeper van Delfstrahuizen, maar een doelpunt leverde dat niet op. De rust leek dan ook aan te breken met een 0-0 stand. Een stand die in overeenstemming was met de krachtsverhoudingen binnen het veld. Maar de ruststand zou uiteindelijk toch geen 0-0 worden maar 1-0. Vanaf de rechterkant nam Leon Rienks in de 45e minuut een corner. Ad Withaar liep in de bal en kopte voor de eerste paal keurig binnen: 1-0. Een opsteker zo vlak voor rust.

Zo kort voor het rustsignaal dat Nagele de 1-0 maakte, zo kort na rust kwam Delfstrahuizen al weer langszij. Aan de linkerkant stond linkervleugelverdediger Leon Rienks uit positie na balverlies aan de zijde van Nagele. De bal kwam terecht bij zijn directe tegenstander die geheel vrijstaand vrij eenvoudig de 1-1 op het scorebord kon zetten. Een dikke 5 minuten later kwam Delfstrahuizen zelfs op voorsprong. Hierbij werd het geholpen door Nagele keeper Redmer Miedema. Redmer, normaal gesproken een sluitpost die veel punten voor Nagele veilig stelt, liet in de 52e minuut een niet eens zo’n gevaarlijke vrije trap van ruim buiten de 16 meter op uiterst knullige wijze door zijn benen gaan waardoor de 1-0 voorsprong bij rust in no time door Delfstrahuizen werd omgezet in een 1-2 achterstand voor Nagele.

Gelukkig voor Nagele was er op dat moment nog voldoende tijd om wat terug te doen. Bijkomstig voordeel voor Nagele is de sterke bank. Als alle spelers aanwezig zijn heeft trainer Peter Wiesenekker meestal voldoende mogelijkheden om te wisselen zonder dat het elftal zwakker wordt. Dat was vandaag zeker het geval want vrij vlot achter elkaar bracht hij 4 nieuwe fitte spelers in. Koen Westervoorde, Laurens Bloo, Okke de Jonge en Luc de Buck kwamen in het veld voor Leon Rienks, Remon Kappers, Thomas Koene en Emiel Krops.

Supersub Luc de Buck, vaak goed voor een doelpunt na een invalbeurt, kreeg bij zijn eerste balcontact meteen al weer een 100% kans om aan te tonen dat hij als supersub makkelijk scoort. Na een fraaie actie van de deze middag sterk spelende Sander Koene kreeg hij van dichtbij de kans om met zijn hoofd Nagele langszij te brengen, maar hij presteerde het toch om geheel vrijstaand naast te koppen. Een paar minuten later was het wel raak. Nu scoorde Luc de Buck na een goede combinatie wel en bracht Nagele daarmee weer naast Delfstrahuizen: 2-2.

Hoewel het krachtsverschil niet erg groot was, leek Nagele de iets gevaarlijkere ploeg. Delfstrahuizen kreeg nog wel een paar kansjes, zelfs ook weer een vrije trap van net buiten de 16, maar doelpunten leverde dit niet op. Nagele wist nog wel een keer te scoren. Een bal van achteruit van Stijn Andela werd door spits Ad Withaar binnen de 16 goed gecontroleerd. Hij kapte zijn directe tegenstander uit waarna hij met links beheerst binnen schot: 3-2. Er stonden toen nog een kleine 10 minuten op de klok. Delfstrahuizen probeerde het daarna nog wel, maar Nagele kwam niet echt meer in de problemen zodat het deze competitie ook na vier wedstrijden nog steeds ongeslagen is.

Aanstaande zaterdag is Nagele vrij. Zaterdag over een week staat er voor Nagele een zware wedstrijd op het programma. Nagele speelt dan uit in Stavoren tegen het nog zonder puntenverlies zijnde QVC. Waarom zou Nagele niet de eerste ploeg kunnen zijn die één of meer punten van QVC afsnoept? We gaan het zien.

Opstelling Nagele: Redmer Miedema, Leon Rienks (53. Laurens Bloo), Remon Kappers (53. Koen Westervoorde), Cas Riks, Stijn Andela, Jeroen van der Vijgh, Pim Withaar, Sander Koene, Emiel Krops (53. Okke de Jonge), Ad Withaar en Thomas Koene (61. Luc de Buck).