JO12 verliest na vermakelijke wedstrijd!

Kuinre JO12-1

Nagele JO12-1JM

23 november 2019 10:00

Ja daar is die dan, een verslag van de JO12!
Na de overwinning van vorige week, waar met dubbele cijfers van het hoger geplaatste Heerenveense Boys werd gewonnen, zijn we vandaag afgereisd naar het altijd lastige Kuinre. Dat het lastig ging worden was vooraf al te zien op de ranglijst. Waar Nagele zich toch in de onderste regionen begeeft, staat Kuinre op plek 2.

Vorige week nog met 4 wissels langs de kant, gingen we vandaag met 1 wissel richting Kuinre. In Kuinre aangekomen bleek het ook daar erg koud te zijn. Waar sommige supporters nog aangaven dat het vanuit de warme kantine ook wel goed te zien was, stonden ze aan de start van de wedstrijd toch langs de lijn om de spelers aan te moedigen. We hadden er zelfs een fotograaf bij, maar na het succes van vorige week was dat ook wel te verwachten.

Na een goede warming-up, begon de wedstrijd. Of iedereen wist dat de wedstrijd al begonnen was is maar de vraag, want bij de 1ste aanval van Kuinre lag de bal er al in en nog geen minuut later lag ook de 2-0 er al in. De tactiek, waar de leider toch zijn vrijdagavond aan besteed heeft, kon de prullenbak in. Het was vanaf het begin overleven geblazen, maar in het 1ste kwart kwam Kuinre zelfs op 3-0.
Dit had nog verder uit kunnen lopen, maar de verdediging bestaande uit Jasper, Ruben en Milan en keeper Menno maakten nog heel wat aanvallen onschadelijk. Nagele daarentegen kwam er een paar keer voetballend goed uit, maar helaas waren dit een paar speldenprikjes. Het was tijd voor een wissel. Tijn die vorige week heel wat doelpunten heeft gemaakt kwam in het veld. Nadat Tijn erin werd gebracht kwamen de aanvallen steeds beter opgang. Het voetbal werd beter en dit resulteerde ook in 3 goals van Tijn. Hij liep elke keer op snelheid door de verdediging en ronde keurig af. Het stond weer gelijk.

Vanaf dat moment was de spanning weer terug in de wedstrijd. Kort daarop maakte Kuinre de 4-3 waarna Nagele door een doelpunt van Kaylee weer op 4-4 kwam. Kaylee stond aan de linkerkant vrij en kon de bal in de korte hoek schieten. Het bleef spannend, want zelfs op de app vroegen de ouders in spanning hoeveel het stond. Op het moment dat de 4-4 werd ingetikt op de app viel de 5-4 alweer. Of 4-5, het was even niet duidelijk wie er nou voorstond in de app. Helaas was het Kuinre dat weer een doelpunt maakte. Kuinre counterde razendsnel en de verdediging van Nagele kon daar niet snel genoeg op reageren. Ook vielen de 6-4 en 7-4 snel achter elkaar. Toch werd er nog wat terug gedaan. Vanuit een corner kwam de afgeslagen bal bij Ruben die de bal beheerst binnentikte 7-5.

Een paar grote kansen werden nog gecreëerd, maar het vizier stond niet op scherp. Wat bij ons niet lukte ging wel goed bij Kuinre en ze kwamen tot 10-5, of dit kwam door het wisselbeleid is niet te zeggen. Het slotakkoord kwam nog wel op naam van Nagele, Sebas nam een vrije trap van toch zo’n 20 meter en schoot de bal hoog in de touwen 10-6.

Een wedstrijd met veel doelpunten en strijd, wat het publiek toch nog een beetje opgewarmd heeft op deze koude dag. En ook de leider zag weer genoeg ‘aanknopingspunten’ voor volgende week. Volgende week spelen we thuis tegen EBC om 10:00u. Tot dan!

Ps gelukkig voor Mark gingen de 3 punten niet mee naar huis anders werd dat toch wat te zwaar.