Nagele behaalt een moeizaam punt bij SVN ‘69

Tussenboersweg 2
7948NZ
NIJEVEEN

Nagele hield aan de uitwedstrijd tegen SVN’69 uit Nijeveen 1 punt over. Hoewel SVN’69 in de onderste regionen van de ranglijst verblijft, wist Nagele dat het geen eenvoudige middag zou worden. Vorige week nog won SVN’69 uit bij IJVC met 4-1 en bij Nagele loopt het de laatste tijd iets minder. De oorzaak hiervan is eenvoudig aan te wijzen want ook vandaag ontbraken er weer een groot aantal spelers.

De weersomstandigheden waren vandaag ronduit slecht. Er stond een forse zuidwestenwind, windkracht 6, over de lengterichting van het veld. Ook ging het tijdens de wedstrijd nog eens hard regenen. Dit kwam de wedstrijd zeker niet ten goede. Het was voor het publiek daarom een wedstrijd om snel te vergeten.

Nagele speelde de eerste helft tegen de wind in en kreeg de eerste kans. Thijs Engelchor, die de eerste minuten in dit kalenderjaar maakte in Nagele 1, vond in de 1e minuut echter de keeper op zijn weg. Het eerste wapenfeit van de kant van SVN’69 was een schot van afstand waar keeper Redmer Miedema niet al te veel moeite mee had. Na een kwartier spelen zag Jens Riks zijn inzet gekeerd worden door de keeper van SVN’69. Een minuut later was er nog een goede mogelijkheid voor Thijs Engelchor op aangeven van Emiel Krops, maar ook dit leverde niets op.

Naarmate de eerste helft vorderde begon SVN’69 beter te voetballen. In de 26e minuut waren de gastheren heel dichtbij de openingstreffer toen een hard schot van ruim buiten de 16 op de lat boven keeper Redmer Miedema uiteen spatte. Was het eerst de lat die een achterstand voorkwam, even later was het de paal die Nagele voor een achterstand behoedde via een goede kopbal buiten het bereik van keeper Redmer Miedema. Waar het er op ging lijken dat SVN’69 de ploeg zou zijn die deze middag als eerste het net zou vinden, was het in de 31e minuut echter Nagele dat op voorsprong kwam. Leon Rienks, vandaag een van de betere en zeker een van de meest actieve spelers bij Nagele, legde de bal uit een corner precies op het hoofd van Emiel Krops die weinig anders meer hoefde te doen dan zijn hoofd tegen de bal te zetten. De keeper was meteen kansloos: 0-1.

SVN’69 kreeg in de slotfase van de 1e helft nog een paar mogelijkheden om naast Nagele te komen met een dot van een kans vlak voor rust. Links vanaf de achterlijn werd de bal netjes teruggelegd op een van de aanvallers, maar die vond keeper Redmer Miedema op zijn weg. Uiteindelijk zou Nagele met een 0-1 voorsprong de rust in gaan in de wetenschap dat het de 2e helft de harde wind mee had.

Maar al snel in de 2e helft bleek dat Nagele veel moeite had met het windvoordeel. Er was geen enkele bal die vanaf het middenveld of vanuit de verdediging op goede snelheid ingespeeld werd. Negen van de tien ballen waren te hard. SVN’69 had na rust dan ook niet erg veel van Nagele te duchten.

De thuisploeg kreeg in deze 2e helft de beste kansen. Eerst werd een bal uit een corner net naast gekopt terwijl even later een van de aanvallers vanaf de linkerkant zomaar alleen op keeper Redmer Miedema mocht af gaan omdat de verdediging even niet alert was. Gelukkig voor Nagele raakte hij de bal verkeerd en verdween de bal in de ballenvanger. In de 65e minuut was het wel raak. Een voorzet van de linkerkant kwam midden voor het doel op het hoofd van Bastian Liemburg. Hij kopte de bal fraai in de verste hoek: 1-1.

In het laatste kwart van de wedstrijd kregen beide ploegen nog een aantal mogelijkheden waarvan de beste voor de thuisploeg, maar gescoord werd er niet meer. Het in de onderste regionen verkerende SVN’69 schoot met dit gelijkspel niet echt veel op. Nagele daarentegen mocht gezien de wedstrijd best blij zijn met dit ene punt en tevreden omdat naaste belager Tollebeek in de strijd om plek 3 en 4 op de ranglijst alle drie de punten achter moest laten bij Foarut. Nagele liep dus weer een puntje uit op Tollebeek en lijkt de 3e plaats voorlopig stevig in handen te hebben.

Wil Nagele deze plek de komende weken veilig stellen, dan zal het wel beter voor de dag moeten komen. Het zou mooi zijn als er van de vandaag afwezige spelers volgende week weer een aantal bij zijn in de thuiswedstrijd tegen Tonego uit Luttelgeest.

Opstelling Nagele: Redmer Miedema, Cas Riks, Koen Westervoorde, Wessel Claassen (60. Max Koene), Remon Kappers, Jeroen van der Vijgh, Sander Koene, Leon Rienks (80. Tijn Riks), Emiel Krops (60. Dennis Koene), Thijs Engelchor (46. Luc de Buck) en Jens Riks (80. Branco van Mourik).