Nagele in laatste minuut naast IJVC

IJVC 1

Lucas van der Kooij
Assist: Leon Rienks
Danny Fijlstra

1 februari 2020 14:30

Onbekend

Voor Nagele stond vandaag in de eerste competitiewedstrijd van dit kalenderjaar een thuiswedstrijd op het programma. Tegenstander was YVC uit IJlst, een ploeg waarin Nagele in de eerste competitiewedstrijd na een 0-2 voorsprong tegenstander YVC in de slotfase toch nog geheel onnodig langszij liet komen, eindstand 2-2.

Vandaag was vooraf een ding helder. Het zou voor Nagele in ieder geval geen makkelijke middag worden. Om allerlei redenen (vakanties, blessures en persoonlijke omstandigheden) ontbraken er bij Nagele maar liefst 6 spelers. Voor Nagele was er een lichtpuntje. Na bijna twee jaar blessureleed maakte Rick Bloo weer zijn eerste competitieminuten.

Nagele begon vandaag erg slap. Zeker in het eerste kwartier verloor Nagele veel duels. YVC profiteerde hier meteen van want al na 9 minuten stond er een 0-1 stand op het scorebord. Nadat de klok  de vijftien minuten had aangetikt, ging Nagele beter spelen en werd zeker gelijkwaardig aan haar tegenstander. Veel kansen  wist Nagele niet te creëren , verder dan een goed schot van Timo van Klaarbergen kwam Nagele niet. YVC werd met name gevaarlijk uit door Nagele vaak onnodig weggegeven corners, doelpunten leverden deze corners niet op. YVC kwam  met hulp van Nagele bijna op een 0-2 voorsprong. Cas Riks speelde verkeerd terug op zijn keeper. Tot ieders opluchting ging de terugspeelbal net langs de goeie kant van de paal naast het doel. Voor rust kwam Nagele toch nog langszij. Een goeie voorzet van Leon Rienks werd door Sander Koene binnen geschoten. Ruststand 1-1.

Na rust twee gelijkwaardige ploegen  die het publiek zeker vermaakten, maar beide ploegen wisten zich nauwelijks kansen te creëren. De wedstrijd leek richting een 1-1 eindstand te gaan, maar dat veranderde in de slotfase toch nog. Door in de 83e minuut te scoren leek YVC met de 3 punten uit Nagele te vertrekken. Nagele toonde aan toch nog over veerkracht te beschikken want het kwam in de laatste minuut toch nog langszij. Laurens Bloo schoot op de paal waarna Thijs Engelchor in de rebound raak schoot: 2-2. Dit werd tevens de eindstand.

Waar Nagele in de uitwedstrijd YVC in de slotfase langszij liet komen was dit nu dus andersom het geval. Hoewel YVC dicht bij de drie punten was, konden beide ploegen uiteindelijk wel leven met de puntendeling waarbij aangetekend moet worden dat Nagele mede door te scoren in de laatste minuut, het meest tevreden was met een gelijkspel.
Volgende week speelt Nagele uit  tegen de nog puntloze hekkensluiter EBC. Het kan dan niet anders zijn dat Nagele dan met de drie punten huiswaarts keert.