Weer winst voor Nagele

5e klasse A

30 november 2019 14:30

Onbekend

Nagele speelde vandaag thuis tegen De Sweach en wist de drie punten in Nagele te houden. Al met al was het een wedstrijd die snel vergeten zal worden. Nagele begon uitstekend, want al na 1 minuut spelen kwam Nagele op voorsprong. Een mislukte vrije trap van Remon Kappers werd door Sander Koene zomaar gepromoveerd tot doelpunt: 1-0. Nog binnen het kwartier kwam Nagele met 2-0 voor te staan. Een corner van Jens Riks werd door Okke de Jonge binnen gekopt: 2-0. Nagele zat dus al heel erg snel op rozen. Dat kwam de wedstrijd en zeker het spel van Nagele niet ten goede want gemakzucht sloop binnen de ploeg. Gelukkig wist tegenstander De Sweach daar niet echt van te profiteren. Verdedigend kwam Nagele nauwelijks in de problemen. Voor rust kwam Nagele zelfs nog op een 3-0 voorsprong. Een vrije trap van Remon Kappers werd door Sander Koene met het hoofd binnen gekopt: 3-0. Dit zou ook de ruststand worden.

Het eerste kwartier na rust was het spelbeeld net als voor rust. Nagele was de bovenliggende partij, maar wist zich nauwelijks kansen te creëren. Toch kwam Nagele op een 4-0 voorsprong te staan. Op aangeven van Thijs Engelchor tekende Sander Koene voor zijn 3e doelpunt van de wedstrijd: 4-0. Nagele bracht in het laatste half uur al zijn wissels binnen de lijnen. Hoewel deze wissels stuk voor stuk goed speelden, ging het spelniveau bij Nagele er zeker niet op vooruit. De scherpte ontbrak waardoor De Sweach kansen kreeg. Halverwege de 2e helft scoorde De Sweach tegen. Nagele maakte hands net buiten de 16. De toegekende vrije trap werd buiten bereik van keeper Redmer Miedema fraai binnen geschoten: 4-1. De Sweach had even later zelfs terug kunnen komen tot 4-2, maar een schot over keeper Redmer Miedema heen kwam via de onderkant van de lat terug in het veld. De Sweach kwam in het laatste half uur vaker goed door, maar meestal was buitenspel het eindstation van een aanval. Nagele speelde de wedstrijd plichtmatig uit, kreeg nog een enkele kans, maar de inmiddels bereikte 4-1 stand onderging geen wijziging meer. Volgende week speelt Nagele uit tegen een van de naaste concurrenten, Heerenveen. Dit wordt een belangrijke wedstrijd met als inzet een hoge klassering op de ranglijst. De wedstrijd in Heerenveen begint om 15:30 uur. Nagele verwacht een grote supportersschare mee te nemen naar Heerenveen.