Nagele blijft steken op 0-0 in Woudsend

Woudsend 1

7 maart 2020 14:30

Onbekend

Nagele had vandaag een theoretisch kans om de 2e periode binnen te halen, maar dan moest alles mee zitten. Er moest zelf gewonnen worden terwijl Udiros uit bij Espel zou moeten verliezen.

Nagele speelde vandaag uit tegen Woudsend, de nummer 11 van de ranglijst. Nagele was gewaarschuwd want in de thuiswedstrijd tegen Woudsend kwam Nagele ook niet tot winst. Het werd toen 0-0.

Zaak was dat Nagele vandaag snel op voorsprong zou komen, maar dat zat er niet in. Nagele begon onrustig, met name achterin begon het slordig. De meest eenvoudige passes van A naar B kwamen niet aan waardoor Nagele maar moeizaam in haar spel kon komen. Eigenlijk is Nagele de eerste helft helemaal niet in haar spel gekomen. Dat is ook deels te danken of te wijten aan tegenstander Woudsend want die probeerde daar waar mogelijk de opbouw van Nagele te verstoren. Met name fysiek had Nagele het moeilijk tegen Woudsend. Woudsend schuwde de duels niet en maakte daar waar nodig overtredingen om de aanvallen van Nagele te verstoren. Duidelijk was dat Woudsend vandaag had besloten om niet de rode loper voor Nagele uit te leggen.

Wel had Nagele veruit het meeste balbezit, misschien wel 75%, maar dat balbezit leverde weinig op. De aanvallers werden bijna niet gevonden en kansen kwamen er nauwelijks. Als er al kansen waren voor Nagele dan waren het over het algemeen geen grote kansen. De keeper van Woudsend had het dan ook niet al te moeilijk. Hoewel Nagele het verdedigend niet al te moeilijk had, moest het wel blijven uitkijken want Woudsend hanteerde vaak de lange bal en zo’n bal kan ook zo maar goed vallen. In de eerste helft was het Woudsend dat zelfs nog het dichts bij een treffer was. De bal belandde, na naar het leek een ongevaarlijk schot, zomaar op de paal. Nagele ging de rust in met een 0-0 stand.

Na rust speelde Nagele beter dan voor rust, maar het had na de aftrap ook meteen op een 1-0 achterstand kunnen staan. Vanaf de aftrap mocht een van de spelers van Woudsend zomaar alleen op keeper Redmer Miedema afgaan. Gelukkig wist Redmer erger te voorkomen en bleef de 0-0 stand op het scorebord staan. Daarna nam Nagele het heft weer in handen. Het was ook meer voor het doel van Woudsend te vinden dan in de eerste helft en kreeg ook wat kansjes ,maar erg veel werk kreeg de keeper van Woudsend niet. Het dichts bij een treffer was Sander Koene. Remon Kappers gaf een vrije trap langs de muur mee aan Sander die vanaf rechts vrij kon inschieten, maar zijn schot geblokkeerd zag door de keeper van Woudsend.

Nagele begon zich al dan niet terecht steeds meer te irriteren aan haar tegenstander. Uiteraard speelde de 0-0 stand daarbij een belangrijke rol. Nagele wilde scoren terwijl Woudsend allang tevreden was met een gelijkspel. Haast had Woudsend dan ook niet. De scheidsrechter telde dan ook terecht een minuut of 5 extra speeltijd bij. Nagele beëindigde de wedstrijd met 10 man. Stijn Andela die door trainer Evert Tromp mee naar voren was gestuurd, liet zich provoceren door zijn directe tegenstander en werd in de slotfase met rood van het veld gestuurd. Ook met 10 man bleef Nagele de bovenliggende partij en probeerde toch nog een overwinning uit het vuur te slepen. Maar dat kwam er niet van. Het had misschien ook nog erger af kunnen lopen want in de slotfase kwam Woudsend ook nog een paar keer gevaarlijk dicht bij het doel van Nagele, maar het bleef 0-0. Waar een nog steeds ongeslagen Nagele teleurgesteld van het veld afliep, ging Woudsend dik tevreden met 1 punt richting de kleedkamer.

Maar achteraf was het toch niet zo’n slechte dag voor Nagele want concurrent Udiros verloor uit bij Espel waardoor Nagele met winst in de inhaalwedstrijd thuis tegen Boornbergum het periodekampioenschap in de 2e periode alsnog veilig kan stellen. Ook in de totaalstand deed Nagele goede zaken want Udiros heeft inmiddels 1 verliespunt meer dan Nagele . Volgende week staat er voor Nagele weer een zware wedstrijd op het programma, thuis tegen Espel. Waar Nagele vandaag gelijkspeelde tegen nummer 11 van de ranglijst won Espel van koploper Udiros. Nagele is dus vooraf gewaarschuwd en zal zaterdag dan ook zeker beter voor de dag moeten komen. Dat moet en gaat ongetwijfeld gebeuren.