Nagele wint overtuigend

SC Boornbergum'80

16 november 2019 14:00

Onbekend

Na het gelijke spel van vorige week was het de vraag hoe Nagele vandaag, uit bij Boornbergum, voor de dag zou komen. We weten het inmiddels, uitstekend.

De wedstrijd begon rommelig. Geen van beide ploegen was in staat om in de beginfase de wedstrijd naar haar hand te zetten. Boornbergum scoorde al na 5 minuten, maar dit doelpunt werd afgekeurd wegens buitenspel. In de eerste helft speelde Boornbergum erg fysiek. De scheidsrechter had er zijn handen meer dan vol aan. Het leverde Boornbergum dan ook een aantal kaarten op. Bij Nagele kreeg Jeroen van der Vijgh een kaart. Uiteindelijk kwam Nagele niet geheel ongeschonden uit de strijd. Een tweetal spelers van Nagele, Okke de Jonge en Stijn Andela, moesten uiteindelijk geblesseerd het veld verlaten. Na 22 minuten spelen kwam Nagele bijna op een 0-1 voorsprong. Een vrije trap van Remon Kappers kwam op de paal. Een minuut later was het wel raak. Weer een vrije trap van Remon Kappers. Dit keer verdween de bal in de benedenhoek: 0-1.

Na deze goal begon Nagele steeds beter te voetballen en zette de wedstrijd naar haar hand. Nagele kreeg voldoende kansen om haar voorsprong uit te breiden, maar vooralsnog bleven doelpunten uit. Even voor rust een hachelijk moment voor het doel van Nagele. Tegenstander Boornbergum claimde een strafschop na een handsbal van Laurens Bloo. De scheidsrechter besliste anders en liet door voetballen. Meteen na deze waarschijnlijke handsbal counterde Nagele naar een 0-2 voorsprong. Thijs Engelchor speelde op het middenveld zijn tegenstander op snelheid uit en gaf de bal op het juiste moment mee op de diepgaande Thomas Koene die schuin op het doel af mocht gaan en van afstand scoorde: 0-2.

Na rust ging Nagele op dezelfde voet verder. Het bleef de bovenliggende partij en creëerde ook de nodige kansen, maar vooralsnog leverde dit geen doelpunten op. Het mooiste moment van de middag was na een minuut of 60 spelen. Over de linkerkant een geweldige combinatie tussen Thomas Koene en Jens Riks. Thomas speelde de bal op Jens, Jens op zijn beurt op Thomas, Thomas op zijn beurt weer op Jens waarna Jens Sander Koene vrij voor de keeper zette. Echt jammer was dat Sander de bal overschoot. Even later werd het wel 0-3. Een corner van Jens Riks werd door Jeroen van der Vijgh binnen gekopt. Nagele bleef daarna lekker voetballen. Boornbergum kreeg in de 2e helft nauwelijks kansen. Wel een hele grote, een 100% kans, in de 63 minuut. Gelukkig voor Nagele leverde deze kans geen doelpunt voor Boornbergum op. Nagele bleef in de slotfase geconcentreerd spelen, gaf nauwelijks wat weg, creëerde zelf wel kansen, maar gescoord werd er niet meer. Het zou uiteindelijk 0-3 blijven.

Nagele herstelde zich met deze overwinning van de matige vertoning van vorige week zaterdag. Meest opvallende man aan de zijde van Nagele vandaag was Remon Kappers. Waar hij vorige week voorzichtig gezegd niet in heel goede doen was, was het vandaag het tegenover gestelde. Hij speelde vandaag een meer dan prima partij. En dat laatste kon overigens van de meeste spelers van Nagele gezegd worden. Komende dinsdagavond speelt Nagele om 20:00 uur een vriendschappelijke wedstrijd in en tegen V.V. Kampen. Volgende week zaterdag staat de uitwedstrijd tegen Irnsum op het programma. Met de vorm van vandaag moeten dat weer twee goede wedstrijden worden.