Nagele laat punten liggen

5e klasse A

9 november 2019 14:30

Onbekend

Na vorige week thuis gewonnen te hebben van het toen nog puntloze EBC, speelde Nagele vandaag thuis tegen Woudsend, een ploeg die voordat er naar Nagele werd afgereisd eveneens nog puntloos was. Maar zo eenvoudig als vorige week bleek het vandaag niet te gaan.

De grasmat was erg zwaar omdat er vlak voor de wedstrijd nog een enorme regenbui over de voetbalvelden van de V.V. Nagele trok. Maar dat zou voor een ploeg als Nagele, met veel lichtgewichten, toch een voordeel moeten zijn. Of het nu een voordeel is geweest zullen we nooit weten, maar als we naar het eindresultaat van de wedstrijd kijken zou je zeggen van niet, want Nagele kwam tegen Woudsend niet verder dan 0-0. Duur puntenverlies dus.

Nagele begon vandaag goed en speelde zeker in de beginfase duidelijk beter dan vorige week. De spelers konden elkaar vrij vlot vinden. Wel was de eerste kans voor Woudsend, maar daarna kwamen er paar kansen voor Nagele. Zo schoot Okke de Jonge op aangeven van Timo van Klaarbergen op de keeper van Woudsend en schoot Leon Rienks ook recht in de handen van de keeper. In de 20e minuut kwam Nagele bijna op achterstand. Na miscommunicatie tussen laatste man Laurens Bloo en keeper Redmer Miedema leek de bal in het doel te verdwijnen, maar rechtervleugelverdediger Sebastian van Breugel wist de bal net van de lijn te halen. Sebastian van Breugel begon vandaag bij afwezigheid van Emiel Krops in de basis en dat ging hem 90 minuten lang goed af. Hij kon na afloop terugkijken op een uitstekende wedstrijd. Nagele had de eerste helft voortdurend een overwicht, maar kon het overwicht niet in echte kansen omzetten. Van grote kansen kon niet echt gesproken worden. Op slag van rust nog een paar kansen. Woudsend schiet een vrije trap net over en in kansrijke positie schiet Okke de Jonge weer op de keeper waarna Thomas Koene overschiet.

Na rust is het spelbeeld niet veel anders. Nagele heeft steeds een overwicht, maar weet ook nu geen echt grote kansen te creëren, daarvoor ontbreekt het steeds aan een laatste goede eindpass. In verdedigend opzicht moest Nagele goed uitkijken want in de counter bleek Woudsend een aantal keren heel gevaarlijk te zijn. In de 68e minuut van de 2e helft krijgt Woudsend haar grootste kans als van de aanvallers 1 op 1 komt te staan met keeper Redmer Miedema. Gelukkig voor Nagele weet Redmer knap redding te brengen. Nagele krijgt daarna nog een aantal mogelijkheden om te scoren, maar erg overtuigend is het allemaal niet. Toch wil Nagele de 3 punten thuis houden en lijkt zich het laatste kwartier zich te gaan voorbereiden op een slotoffensief door het tempo wat op te voeren. Woudsend doet het tegenover gestelde en probeert daar waar mogelijk het tempo uit de wedstrijd te halen. Woudsend wordt daarbij geholpen door de goed leidende scheidsrechter Wijnja. In de 80e minuut moet de scheidsrechter zich vanwege kramp in zijn kuit laten verzorgen. Het duurde al met al een kleine 5 minuten voordat de wedstrijd weer verder kon gaan. Dit oponthoud werkte zeker niet in het voordeel van Nagele. In de slotfase probeerde Nagele het nog wel, maar grote kansen kwamen er niet meer. Waarna Nagele, mede door de blessure van de scheidsrechter, hoopte op een minuut of 7 a 8 extra speeltijd besloot scheidsrechter Wijnja al in de 93 minuut dat het genoeg was. Hoewel Nagele daar niet blij mee was verbaasde het eigenlijk niemand want de scheidsrechter was allang blij dat hij met zijn blessure het eindsignaal had weten te halen. Of eventuele extra minuten Nagele nog veel geholpen zou hebben, is ook maar zeer de vraag. Als er in reguliere tijd al weinig echte kansen gecreëerd kunnen worden, is het maar de vraag of dat in een paar extra minuten wel gelukt zou zijn.

Het bleef dus 0-0. Woudsend vierde dit als een overwinning terwijl Nagele absoluut niet blij was met het ene punt, maar Nagele besefte zelf wel dat als je wilt winnen je echt kansen moet creëren, anders kom je nooit tot scoren en het niet kunnen creëren van echte kansen was vandaag misschien toch wel het manco aan de kant van Nagele. Volgende week zaterdag speelt Nagele in en tegen Boornbergum. Deze wedstrijd kent een vroeger aanvangstijdstip dan normaal, namelijk 14:00 uur. Komende dinsdagavond speelt Nagele vriendschappelijk in en tegen Zalk, aanvang 20:00 uur.