Nagele wint weer

EBC 1

2 november 2019 14:30

Onbekend

Tja, dan zit je na afloop met de trainer van de tegenstander in de bestuurskamer. Zegt deze na een volledig kansloze 5-0 nederlaag dat wij, Nagele dus, in zijn ogen tot op heden de minste tegenstander was in de competitie tot nu toe. Wat moet of kun je daarop zeggen? Maar niet al teveel. Je kunt wel wijzen naar de uitslag maar dat zal niet veel helpen. Dat Nagele niet haar beste wedstrijd van dit seizoen speelde moge duidelijk zijn, maar de doelstelling vooraf, ruim winnen met weinig tegengoals, werd wel gehaald.

Nu was dat ook niet al te moeilijk want al na een paar minuten bleek dat Nagele van tegenstander EBC, de hekkensluiter, niet veel te vrezen had. Keeper Redmer Miedema van Nagele had dan ook wel een heel erg rustige middag, het was voor hem onmogelijk om zich vandaag te onderscheiden. Nagele kwam door blessures met een gewijzigde opstelling binnen de lijnen. De positie van de geblesseerde laatste man Laurens Bloo werd ingenomen door Emiel Krops terwijl de rechtsachter positie van Emiel werd ingenomen door Jos Withaar. Jos speelde voor de eerste keer op deze positie. Beide spelers deden het goed op een voor hen nieuwe positie, maar eerlijkheidshalve moet gezegd worden dat ze ook niet al te vrezen hadden van de aanvallers van EBC.

Nagele had vandaag veel moeite om het spel te maken. Wel was er veel balbezit, maar de opbouw verliep heel langzaam en vaak ook heel slordig. Veel mooie aanvallen legde Nagele deze middag niet op de mat, maar dat hoefde ook niet om tot scoren te komen. De twee eerste goals van Nagele waren identiek. Beide waren eigenlijk lucky goals. Twee keer werd de bal in de defensie van EBC geblokt en beide keren leverde dat een doelpunt op. Doelpuntenmakers bij Nagele waren Jeroen van der Vijgh en Sander Koene. Voor rust had Nagele nog veel meer mogelijkheden om te scoren. Zo zette Thijs Engelchor die voor de eerste keer dit seizoen in de basis speelde, kort achter elkaar zowel Jens Riks als Okke de Jonge alleen voor de keeper. Jens schoot te zacht in terwijl Okke, hoe hij voor elkaar kreeg weten wij nog steeds niet, de bal zelfs over schoot. Naast deze kansen kreeg Nagele voor rust nog meer mogelijkheden, maar doelpunten leverden deze kansen niet op, met een 2-0 stand werden de kleedkamers opgezocht.

Na rust was de wedstrijd niet veel anders. Nagele bleef de bovenliggende partij en wist haar voorsprong uiteindelijk te vergroten van 2-0 naar 5-0. Ook de 3e treffer van Nagele was een lucky goal. Rechtervleugelverdediger Jos Withaar mocht over rechts opkomen en gaf de bal voor. Tot verbazing van velen, vermoedelijk ook van Jos zelf, verdween de bal over de keeper heen in de verste hoek : 3-0. De mooiste goal van Nagele deze middag kwam van de voet van Thijs Engelchor. Hij speelde zich ver buiten de 16 meteen na een goede aanname van de bal uitstekend vrij, zag toen de keeper van EBC voor zijn doel staan en aarzelde geen moment. Met een fraai curve ging de bal over de keeper heen in de verste hoek. De laatste goal 5-0 was voor de statistieken. De bal kwam via Dennis Koene terecht bij neef Sander die van dichtbij eenvoudig de 5e treffer voor Nagele kon laten aantekenen. De eindstand werd hiermee bepaald op 5-0.

Nagele won dus zoals vooraf verwacht ruim van nummer laatst EBC. Komende zaterdag komt het eveneens nog puntloze Woudsend op bezoek. Nagele zal dan in ieder geval gaan proberen om haar publiek wat meer te vermaken, want ondanks de 5-0 overwinning was de amusementswaarde deze middag niet al te hoog. Het publiek heeft recht op meer.