Fraaie overwinning Nagele 1

Udiros 1

12 oktober 2019 14:30

Onbekend

Nagele stond zaterdag voor een zware opgave want koploper Udiros, met ex-betaald voetballer Oebele Schokker in haar gelederen, kwam op bezoek. Udiros was nog zonder puntenverlies en wilde Nagele na vandaag meedoen om de bovenste plaatsen, dan mocht er zeker niet verloren worden. Het werd een memorabele wedstrijd met het publiek als grote winnaar. Zeker het Nageler-publiek, dat de laatste jaren zeker niet verwend is, kwam aan haar trekken. De wedstrijd was vanaf minuut 1 tot en met minuut 90 spannend. Er gebeurde veel, heel veel, teveel om allemaal op te schrijven. We beperken ons dan ook tot de hoogtepunten.

Het eerste hoogtepunt van de wedstrijd was al in minuut twee. Een corner van Jens Riks kwam uiteindelijk voor de voeten van Stijn Andela die van binnen de 16 vrij mocht inschieten: 1-0.  Nog geen minuut later was het bijna gelijk, maar de paal stond een doelpunt van Udiros in de weg. Daarna golfde het spel op een neer, binnen 5 minuten 4 corners. Twee voor Udiros en twee voor Nagele. In minuut 14 komt Udiros langszij. Oebele Schokker mag zo maar vrij doorlopen, hem wordt geen strobreed in de  weg gelegd: 1-1.  Even later gaat een vrij trap van Udiros net naast. In de 18e minuut schiet Okke de Jonge  na een goede pass van Sander Koene over. Een schot van Thomas Koene wordt even later geblokt. 10 Minuten later komt Nagele op achterstand als Udiros via de linkerkant door kan komen. Keeper Redmer Miedema, die terug kan kijken op een uitstekende wedstrijd, is kansloos: 1-2. In deze fase van de wedstrijd heeft Nagele het moeilijk. Nagele geeft op het middenveld veel, teveel ruimte weg, waardoor Udiros naar hartenlust kan combineren en aanvallen. In de 40e minuut krijgt Udiros nog een hele grote kans, maar de bal verdwijnt over het doel van Nagele. De rust gaat in met een 1-2 stand. Een stand die gezien het spelbeeld een juiste afspiegeling is van de wedstrijd.

Na rust blijkt alles anders te worden. Het zit Nagele na rust niet tegen. Al in de 1e minuut na rust komt Nagele langszij. Een corner van Jens Riks verdwijnt over de keeper heen in de verste kruising, een juweeltje: 2-2, een opsteker voor Nagele. Maar het had even later maar zo weer 2-3 kunnen zijn, maar Redmer Miedema weet een door Udiros goed genomen vrije trap nog net te keren.  Nog geen 3 minuten later een bombardement van Udiros op het doel van Nagele. Dit bombardement eindigt met een bal op de paal. De wedstrijd lijkt vanaf minuut 60 te kantelen.

Cas Riks, nog maar slechts 16 jaar, maakt zijn competitiedebuut voor Nagele 1. Hierdoor schuift voorstopper Stijn Andela door, hij gaat zich bezig houden met de gevaarlijkste voetballer van Udiros, Oebele Schokker. Dat pakt uiteindelijk goed uit, het grootste gevaar van Udiros lijkt daarmee aan banden gelegd te worden. Maar na deze wissel is de eerste kans toch eerst nog voor Udiros, maar ook nu vindt Oebele Schokker na een vrije trap keeper Redmer Miedema van Nagele op zijn weg. Een paar minuten laat gaat een voorzet van Dennis Koene vanaf de rechterkant net over. In minuut 74 het hoogtepunt van de wedstrijd. Jeroen van der Vijgh krijgt de bal aangespeeld, vindt aan de rechterkant de vrijstaande Okke de Jonge. Okke neemt de bal op de rechterkant aan, houdt hem even vast en geeft dan knap voor op de snel doorgelopen Jeroen van der Vijgh die de keeper van Udiros van dichtbij kansloos laat: 3-2.

Is de wedstrijd hiermee gespeeld ? Nee zeker niet. Udiros probeert nog wat terug te doen. In de 77e minuut weet Redmer Miedema de gelijkmaker te voorkomen. Even later gaat een corner van Udiros hard over het doel van Nagele. Maar in de 79e minuut wordt het toch 4-2. Thomas Koene speelt de vrijstaande Jens Riks aan. Jens schiet de bal over de keeper heen op de lat. De terugspringende bal is voor de doorgelopen Thomas Koene: 4-2.

Hoewel er dan nog maar slechts 10 minuten meer op de klok staan, gebeurt er in de slotfase nog van alles. Redmer Miedema houdt Udiros knap van scoren af.  Thomas Koene had voor 5-2 moeten zorgen, maar in kansrijke positie vindt hij tot 2 maal toe de keeper van Udiros op zijn pad.

Het laatste hoogtepunt van de wedstrijd is eigenlijk geen hoogtepunt , maar een dieptepunt. Een van de spelers van Udiros laat zich in de slotfase helemaal gaan. Nagele speler Laurens Bloo wordt daar de dupe van en moet door deze doldwaze actie zelfs een stuk van zijn tand missen. Dat scheidsrechter Albeda daar rood voor trok was meer dan terecht. Zo’n overtreding hoort niet op een voetbalveld thuis. De laatste paar minuten gebeurde er niet veel meer. Nagele wint uiteindelijk knap met 4-2. De spelers van Nagele gingen onder groot applaus van het veld. Door dit resultaat is Nagele koploper geworden. Zaak is nu dat Nagele met beide benen op de grond blijft staan. Komende zaterdag wordt er niet gespeeld. De week daarop, zaterdag 26 oktober, speelt Nagele uit. Tegenstander is dan Espel. Een ding is zeker, het publiek dat vandaag aanwezig was, zal dan ongetwijfeld weer van de partij zijn.