Moeizame overwinning Nagele 1

5e klasse A

5 oktober 2019 14:30

Onbekend

Na de overwinning van vorige week op Ens speelde Nagele vandaag haar derde competitiewedstrijd uit in en tegen Bakhuizen. Na het goede resultaat van vorige week reisde Nagele vandaag met een  complete selectie en een goed gevoel af naar Bakhuizen. Ten opzichte van de vorige week dus een fors aantal wijzigingen. Nagele startte met de volgende 11 spelers: op doel de jarige Redmer Miedema, achterin Laurens Bloo, Stijn Andela, Remon Kappers en Emiel Krops. Op het middenveld Pim Withaar, Jens Riks, Okke de Jonge en Leon Rienks en voorin Jeroen van der Vijgh en Sander Koene.

Al snel bleek dat Nagele vandaag de bovenliggende partij was. Nagele kreeg van achteruit alle gelegenheid om het spel op te bouwen, maar deze opbouw ging vandaag uiterst moeizaam. Nagele had moeite om van achteruit haar middenvelders te vinden en als er gekozen moest worden voor een lange bal was deze in 9 van de 10 gevallen voor de tegenstander. Het was qua kijkspel dan ook zeker geen geweldige wedstrijd, daarvoor was het veel te rommelig. Nagele had een hele makkelijke middag kunnen hebben als het wat zuiniger met de kansen was omgegaan. Nagele kreeg vandaag weer legio mogelijkheden om te scoren, maar het zou bijna een uur duren voordat Nagele haar eerste treffer wist te scoren.

Al in de 5e minuut had Nagele op een 1-0 voorsprong moeten staan. Sander Koene mocht alleen op het doel van Bakhuizen afgaan, hij moest alleen nog de vandaag zeer sterk spelende keeper van Bakhuizen zien te verschalken. Dat lukte hem niet waardoor de stand 0-0 op het scorebord bleef staan. Nagele had vandaag aan de linkerkant veel moeite met de opbouw. Op de rechterkant daarentegen ging dat veel makkelijker. Nagele werd dan ook het gevaarlijkst als er over de rechterkant werd aangevallen. Met name Okke de Jonge kreeg op rechts veel ruimte. Er kwamen daardoor ook kansen, maar de afwerking liet duidelijk te wensen over.  In de 17e minuut ziet Jeroen van der Vijgh zijn schot gekeerd door de keeper van Bakhuizen. In de 31e minuut schiet Leon Rienks naast. Nog geen 2 minuten later ziet Jens Riks een goed schot fraai gekeerd worden door de keeper van Bakhuizen. In de 40e minuut had Nagele in de ogen van alles wat Nagele was een penalty moeten hebben als Jeroen van der Vijgh op onreglementaire wijze ten val wordt gebracht. De scheidsrechter oordeelt anders.

Deed Bakhuizen dan niets terug ? Zeker wel. Bakhuizen kwam regelmatig op de helft van Nagele en probeerde daar waar mogelijk het de verdediging van Nagele moeilijk te maken. Het had ook maar zo kunnen zijn dat Nagele zelfs met een 1-0 achterstand de rust in was gegaan. Een van de aanvallers van Bakhuizen werd in de 42e minuut geen strobreed in de weggelegd en mocht zomaar alleen op het doel van Nagele afgaan. Maar keeper Redmer Miedema, dit jaar nieuw bij Nagele en zeker een versterking, deed hetzelfde als de keeper van Bakhuizen in de 5e minuut, hij hield deze speler van scoren af. De laatste kans in de eerste helft was voor Nagele. Okke de Jonge krijgt de bal vanaf links aangespeeld en mag vrij inschieten. Hij schiet niet in, maar over. Rust dus 0-0.

Na rust eenzelfde spelbeeld als voor rust. De eerste goede kans in de 2e helft is nu echter niet voor Nagele, maar voor Bakhuizen. En Bakhuizen doet wat Nagele naliet, ze scoren wel, met een schot van net buiten de 16. Nagele dus al vroeg in de 2e helft op achterstand. Maar lang heeft Bakhuizen niet van deze voorsprong kunnen genieten. Pim Withaar speelt 2 minuten later Thomas Koene in, Thomas  zet neef Sander daarna meteen alleen voor de keeper. Nu maakt Sander geen fout: 1-1. De vandaag erg sterk spelende  Thomas Koene was daarvoor net ingevallen voor Leon Rienks. Een kleine 5 minuten later schiet Jeroen van der Vijgh na aangeven van Thomas Koene in het zijnet.

Bakhuizen deelt in de 2e helft zo nu en dan speldenprikjes uit. Zo weet Redmer Miedema in de 60e minuut een afstandsschot moeizaam te keren. In de 70e minuut krijgt Bakhuizen een 100 procent kans, maar ook nu weet Redmer Miedema erger te voorkomen. Daarvoor had de net ingevallen Thijs Engelchor Nagele op voorsprong moeten zetten, maar hij weet een voorzet vanaf links van Thomas Koene toch nog langs de verkeerde kant van de paal te krijgen.

Uiteindelijk komt Nagele dan toch op een 1-2 voorsprong. Remon Kappers speelt Thomas Koene fraai aan, Thomas geeft de bal voor waarna Jos Withaar bij de 2e paal de gelegenheid wordt geboden om de bal binnen te tikken: 1-2. Even later zit Nagele op rozen. Een van de spelers van Bakhuizen maakt binnen de 16 meter overduidelijk hands: strafschop. Jos Withaar neemt deze voor zijn rekening, maakt zijn 2e treffer en zet Nagele hiermee op een 1-3 voorsprong. Hoewel er daarna toch nog enkele kansen te noteren zijn, is de wedstrijd daarmee gespeeld. Jeroen van der Vijgh mist nog een goede kans terwijl Thijs Engelchor een schot gekeerd ziet worden door de keeper van Bakhuizen. Bakhuizen krijgt in de slotfase nog een goede kans, maar Redmer Miedema voorkomt de aansluitingstreffer. Nagele wint uiteindelijk moeizaam, maar wel verdiend met 1-3.

Volgende week speelt Nagele thuis tegen het nog zonder puntenverlies zijnde Udiros. Udiros lijkt titelkandidaat nummer 1, Nagele wacht dus een zware middag.