Kop is eraf: Nagele speelt gelijk in Wilsum

Van Lierweg 2
8274BD
WILSUM

Nagele is al weer een kleine 2 weken in training, voldoende om vandaag de eerste oefenwedstrijd te kunnen spelen. Hoewel Nagele met name door vakanties bij lange na niet compleet was, er ontbraken vandaag met name een aantal potentiële basisspelers, kon trainer Peter Wiesenekker vandaag toch nog met 19 man afreizen naar het in de 4e klasse Oost uitkomende Wilsum.

Het was nog echt wennen voor Nagele. Een aantal jongens had tot aan vandaag nog niet eerder met elkaar gespeeld en dat was natuurlijk in het spel terug te zien. Ondanks het wisselende spelbeeld kon Trainer Peter Wiesenekker terug kijken op een zinvolle oefenwedstrijd die uiteindelijk in een 2-2 gelijkspel zou eindigen.

Nagele kwam al vrij snel op achterstand na een te harde terugspeelbal op het natte kunstgrasveld van Wilsum. Toch kwam Nagele nog voor rust op voorsprong. Nagele speelde zich van achteruit keurig onder de druk uit waarna de bal uiteindelijk bij Tijn Riks terecht kwam. Tijn gaf een steekpass op Branco van Mourik die door de keeper van Wilsum binnen de 16 onreglementair ten val werd gebracht. De toegekende strafschop werd door Leon Rienks onberispelijk binnengeschoten: 1-1.

In de 38e minuut kwam Nagele op een 1-2 voorsprong. Weer stond Tijn Riks aan de basis. Dit keer gaf hij een steekpass op Max Koene die de bal koeltjes langs de keeper van Wilsum schoof. Uiteindelijk zou de wedstrijd in een gelijkspel eindigen. In de slotminuten van de wedstrijd kreeg Nagele een corner tegen die onvoldoende werd weggewerkt waardoor de bal weer voorgegeven kon worden en binnengeschoten kon worden. Eindstand 2-2.

Als we de wedstrijd vanuit het perspectief van Nagele samenvatten komen we tot het volgende beeld. Het begin van de wedstrijd was onrustig en onwennig waardoor Wilsum het eerste kwart van de wedstrijd een overwicht had. In het tweede kwart van de wedstrijd kreeg Nagele een overwicht en drukte dat uit in doelpunten. Na rust was het spel bij Nagele beter verzorgd dan voor rust, er werden mogelijkheden gecreëerd maar in de afwerking was het allemaal nog lang niet zorgvuldig genoeg. Kortom de kop is er af, maar er is nog voldoende te doen waaraan de komende weken gewerkt kan worden.

Bij Nagele maakten vandaag een paar spelers voor de eerste keer hun opwachting in het eerste elftal van Nagele. Tijs Krops en Yassin Trinidad maakten hun eerste speelminuten. Laatstgenoemde is weer terug op het oude nest. Ooit bij Nagele begonnen, maar een een jaar of 5 geleden naar Flevo Boys vertrokken, maar nu op 17 jarige leeftijd weer terug op het oude nest.

Komende donderdagavond speelt Nagele haar tweede oefenwedstrijd. Dan wordt er om 20:00 afgetrapt bij BAS in Biddinghuizen.