Nagele lijdt nederlaag in Biddinghuizen

8256CE
BIDDINGHUIZEN
tel. 0321-331943

Na het gelijke spel van afgelopen zaterdag in de eerste oefenwedstrijd van dit seizoen speelde Nagele afgelopen donderdagavond in Biddinghuizen tegen BAS haar tweede oefenwedstrijd. Het zou een wedstrijd worden met veel kansen voor beide doelen. Na 90 minuten spelen stond er een 5-2 eindstand voor BAS op het scorebord. Maar het had ook maar zo 10-5 of 10-6 kunnen worden, zoveel kansen waren er over en weer te noteren in deze vermakelijke wedstrijd.

Bij afwezigheid van vaste keeper Redmer Miedema maakte de nog jonge Tim van Eerten zijn debuut in het eerste elftal van Nagele. Hoewel er over en weer al veel kansen waren geweest met onder andere een aantal ballen op de lat zou het tot de 40e minuut duren voor het eerste doelpunt viel. Een corner van BAS werd door Nagele niet goed verwerkt met als eindresultaat een 1-0 voorsprong voor BAS.

Nagele kwam een minuut later al weer op gelijke hoogte. Sander Koene speelde zich op de linkerkant uitstekend vrij en gaf de bal hoog voor bij de 2e paal waar de inkomende Emiel Krops probleemloos binnenschoot:1-1. Een paar minuten later kwam BAS weer op voorsprong toen een van de aanvallers over de rechterkant met de bal aan de voet de 16 meter kon inlopen en keeper Tim van Eerten in de verste hoek passeerde: 2-1.

Na rust, beide teams hadden in de eerste helft en in de tweede helft al de nodige wisselspelers ingebracht, nam BAS meteen het initiatief. Dat resulteerde al binnen 10 minuten  in 2 doelpunten voor BAS. Even leek het er op dat Nagele overlopen zou worden, maar dat gebeurde uiteindelijk niet. Bij Nagele had de geblesseerde keeper Tim van Eerten inmiddels het veld verlaten. Zijn plek onder de lat werd ingenomen door veldspeler Stijn Andela die liet zien ook in het doel zijn mannetje te staan.

Halverwege de tweede helft verkleinde Nagele haar achterstand. De ingevallen Yassin Trinidad slalomde zich op fraaie wijze door de defensie van BAS en werd binnen de 16 onreglementair ten val gebracht. De hiervoor toegekende strafschop werd door Jeroen van der Vijgh probleemloos verzilverd.

Hoewel er nog veel meer kansen re noteren waren zou er in het resterende deel van deze wedstrijd nog maar 1 keer gescoord worden. Deze treffer werd gemaakt door BAS met als resultaat een 5-2 eindstand. Een eindstand waar niets op af te dingen viel. BAS was duidelijk de betere ploeg. Met name het veldspel van BAS was beter verzorgd dan dat van Nagele. Al met al weer een nuttige oefenwedstrijd die in een redelijk hoog tempo gespeeld werd, een tempo waarin Nagele goed mee kon komen. Conditioneel lijkt het al wel aardig goed te zitten zo aan het begin van het seizoen.

Komende dinsdagavond speelt Nagele thuis tegen Swift. Deze wedstrijd wordt gespeeld in Nagele en begint om 19:30 uur.