Ruime zege Nagele op Steenwijker Boys

Ploegstraat 10
8308AA
NAGELE

Voor Nagele stond er vandaag een belangrijke wedstrijd op het programma. Op eigen veld moest het aantreden tegen Steenwijker Boys, voorafgaand aan het duel de nummer laatst op de ranglijst van de 4e klasse A. Nagele stond een plekje hoger. Om uit de gevarenzone te komen en aansluiting te krijgen met de ploegen die daar boven stonden, was het uitgangspunt vandaag simpel: er moest gewonnen worden.

Nagele begon voortvarend aan de wedstrijd want het had in de 3e minuut al op voorsprong kunnen staan. Op aangeven van Ad Withaar zag Jens Riks zijn schot net gekeerd worden door de keeper van Steenwijker Boys. De rebound was voor Branco van Mourik die in kansrijke positie zijn inzet net voorlangs zag gaan. De speelwijze van Steenwijker Boys was vandaag eenvoudig. Elke bal was een lange bal richting haar fysiek sterke aanvallers. Zeker in de beginfase had Nagele daar best moeite mee, maar naarmate de wedstrijd vorderde kreeg het er steeds meer vat op. In de tweede helft had Nagele er zelfs nauwelijks nog problemen mee.

Ondanks de voortvarende start kwam Nagele na 10 minuten spelen toch op achterstand te staan. Laurens Bloo was binnen de 16 meter net eerder bij de bal dan zijn directe tegenstander die daarna tegen de achterkant van zijn voet aanschoot. Verrassend genoeg zag de scheidsrechter daar een overtreding van Laurens Bloo in en dus ging de bal op de stip. Keeper Tim van Eerten, vandaag een uitstekende vervanger voor de geblesseerde Redmer Miedema, was kansloos: 0-1.

Nagele had al snel haar antwoord klaar want nog geen minuut later was de stand al weer gelijk getrokken. Op aangeven van Jeroen van der Vijgh zorgde captain Pim Withaar voor 1-1. Even later had Steenwijker Boys toch zo maar weer op voorsprong kunnen staan, maar Tim van Eerten voorkwam erger. Aan de andere kant was het wel raak. De sterk spelende Branco van Mourik zette Nagele in de 15e minuut op een 2-1 voorsprong. Op aangeven van Tijn Riks kapte Branco aan de rechterkant zijn directe tegenstander uit en schoot keurig binnen: 2-1.

Maar twee minuten later kon Steenwijker Boys vanaf links de bal eenvoudig voorgegeven en de volledig vrijstaande aanvaller kopte vrij makkelijk binnen. Wedstrijd weer in evenwicht: 2-2. We hebben het dan pas over de 17e minuut. In het resterend deel van de eerste helft kregen beide ploegen nog een aantal mogelijkheden. Nagele maakte hier het beste gebruik van. Toen het rustsignaal klonk stond het namelijk 4-2. In minuut 34 kwam de thuisploeg op 3-2. Branco van Mourik speelde Ad Withaar aan die zijn directe tegenstander uitkapte en tekende voor de derde treffer van Nagele.

In minuut 43 had dezelfde speler Nagele op een 4-2 voorsprong kunnen zetten. Binnen de 16 meter werd Ad onderuit gehaald, maar de toegekende strafschop werd door hem naast geschoten. Toch zou Nagele met een ruimere voorsprong richting de kleedkamers gaan. Branco van Mourik zorgde op aangeven van Jens Riks voor het vierde doelpunt van Nagele zodat de eerste helft met een geruststellende 4-2 werd afgesloten.

In de tweede helft was er beduidend minder te beleven. Hoewel Steenwijker Boys de wedstrijd zeker niet cadeau gaf, ze bleven tot het laatste fluitsignaal streven naar een beter resultaat, kwam Nagele niet echt meer in de problemen en de beste mogelijkheden waren dan ook voor Nagele. In de 69e minuut kon Jens Riks eenvoudig voor de vijfde treffer zorgen. Een door Ad Withaar gegeven diepe bal leek net buiten de 16 een eenvoudig prooi te worden voor de keeper van Steenwijker Boys, maar hij miste de bal volledig waardoor Jens met de bal aan zijn voet zomaar richting het lege doel van Steenwijker Boys mocht gaan en eenvoudig voor de 5-2 kon zorgen.

Het zesde doelpunt kwam op naam van Stijn Andela. Nagele kreeg na een aantal stevige overtredingen van Steenwijker Boys net buiten de 16 meter de zoveelste vrije trap te nemen. Waar eerdere vrije trappen niets opleverden, was het nu wel raak. Stijn Andela schoot de bal via de muur van Steenwijker Boys hard binnen en bepaalde de eindstand daarmee op 6-2. Deze eindstand had nog wel groter kunnen zijn, want in de slotfase speelde Nagele leuk maar stond het vizier niet meer op scherp. Trainer Peter Wiesenekker bracht in de tweede helft nog een 5-tal wisselspelers binnen de lijnen. Hierbij was de nog jonge, maar wel balvaardige Yassin Trinidad de meest opvallende invaller.

Nagele was uiteraard meer dan tevreden met het eindresultaat, een verdiende 6-2 overwinning op een naaste concurrent. Komende maandag, paasmaandag, zou Nagele opnieuw goede zaken kunnen doen als het op eigen veld aantreedt tegen koploper MSC. Vorige week werd er in Meppel nog met 1-0 verloren, maar wie weet kan Nagele in eigen huis voor een verrassing zorgen.

Opstelling Nagele: Tim van Eerten, Stijn Andela, Laurens Bloo (75. Jos Withaar), Koen Westervoorde (62. Cas Riks), Remon Kappers, Pim Withaar (70. Yassin Trinidad), Jeroen van der Vijgh, Tijn Riks (62. Thomas Koene), Branco van Mourik, Ad Withaar (75. Luc de Buck) en Jens Riks.