Oefenwinst Nagele tegen Prins Bernhard

Zwolscheweg 6 A
8081CG
ELBURG

Nagele speelde afgelopen zaterdag op het veld van ESC in Elburg vriendschappelijk tegen het in de 5e klasse Oost uitkomende Prins Bernhard uit Uddel.

Nagele begint sterk en neemt meteen het initiatief. Vanaf de 1e minuut heeft Nagele het meeste balbezit en dat zou eigenlijk de hele wedstrijd niet meer veranderen. Nagele is deze middag duidelijk de betere ploeg. Kansen krijgt Nagele vanmiddag voldoende. Het zou uiteindelijk ook vier keer weten te scoren, maar het moest wel twee tegentreffers incasseren.

Meteen aan het begin van de wedstrijd profiteert Jens Riks bijna van een slechte inspeelbal van de keeper van Prins Bernhard, maar dat levert nog geen doelpunt op. Ook een kans voor Ad Withaar uit een corner levert nog geen doelpunt op. Maar even later is het wel raak. Na een vlot lopende aanval weet Jens Riks na een assist van de goed spelende Branco van Mourik de score te openen: 0-1. Na deze 0-1 voorsprong krijgt Nagele voldoende mogelijkheden om de voorsprong verder uit te breiden, maar slaagt daar niet in.

Het is niet Nagele, maar Prins Bernhard dat in het resterend deel van de 1e helft de doelpunten maakt. De eerste goal van Prins Bernhard valt in de 30e minuut. De aanval van Nagele geeft de verdediging van Prins Bernhard te veel ruimte om de lange bal te geven. Daar maakt Prins Bernhard uitstekend gebruik van, juist op een moment dat de verdediging van Nagele te hoog staat. Daardoor krijgt  een van de aanvallers van Prins Bernhard een vrije doorloop richting Redmer Miedema, de keeper van Nagele. Laatstgenoemde is kansloos:1-1. Hoewel Nagele de eerste helft duidelijk de bovenliggende partij is, gaat het zelfs met een achterstand de rust in nadat Prins Bernhard in de 43e minuut voor de 2e keer weet te scoren en daardoor met een 2-1 voorsprong de rust in mag gaan.

Na rust hetzelfde spelbeeld als voor rust. Een sterker Nagele met drie invallers, bepaalt ook in de 2e helft voor het grootste deel het spelbeeld. Nagele weet vrij snel na rust 2 keer te scoren, maar beide doelpunten worden afgekeurd, respectievelijk afgekeurd wegens  obstructie en wegens buitenspel. In de 55e minuut komt Nagele langszij als Tijn Riks vanaf rechts een bal over de keeper heen in de verste hoek ziet vallen: 2-2. Even later komt Nagele zelfs op een 2-3 voorsprong als Thijs Engelchor weet te scoren na een prima steekpass van Tijn Riks.

Na deze 2-3 wordt het spelbeeld slordiger. Conditioneel is het allemaal nog niet helemaal in orde waardoor er vaak veel ruimte komt tussen de diverse linies. De kansen die Prins Bernhard in de 2e helft krijgt, ontstaan meestal door of slordig spel van Nagele of doordat Nagele bij balverlies met teveel mensen voor de bal staat. Prins Bernhard weet hier echter geen gebruik van te maken.

Nadat Thijs Engelchor met een vlammend schot eerst nog de kwaliteit van de lat test, is het vlak voor tijd wel raak als Thomas Koene na een door Thijs Engelchor snel genomen vrije trap alleen op het doel van Prins Bernhard af mag gaan en de keeper met een schuiver kansloos laat. Hij bepaalt daarmee de eindstand van deze wedstrijd op 4-2 in het voordeel van Nagele.

Al met een een prima wedstrijd van Nagele met veel balbezit, gevarieerd aanvalsspel en veel mogelijkheden om te scoren.  Aanstaande dinsdagavondspeelt Nagele weer vriendschappelijk. Dan wordt er gespeeld in Zalk tegen SV Zalk.