Nagele knokt zich naar remise tegen Creil-Bant

Creil-Bant 1

17 februari 2024 14:30

P. Maas

Sportpark v.v. Nagele
Ploegstraat 10
8308AA
NAGELE

Een zwaar gehavend Nagele stond vandaag voor een hele opgave. Op eigen veld moest de rode lantaarndrager aantreden tegen het in de bovenste regionen van de ranglijst verkerende Creil-Bant. Het zou uiteindelijk kwalitatief geen al te beste wedstrijd worden, maar dat was op het zware veld ook niet echt mogelijk. Gescoord werd er niet, maar toch verveelde deze wedstrijd geen moment en was het van begin tot eind heel onderhoudend. Nagele zou aan deze wedstrijd uiteindelijk een punt overhouden wat gezien kon worden als een beloning voor de geleverde inzet van een toch wel heel jeugdig Nagele.

Voor trainer Peter Wiesenekker was het net als de afgelopen weken weer een hele puzzel om een elftal op de been te brengen. Uiteindelijk slaagde hij daar wel in, maar het leverde dus wel een heel jong Nagele op waar de van een blessure teruggekeerde Laurens Bloo met zijn 28 jaar veruit de oudste speler was. Verrassend was de positie van Stijn Andela die normaal gesproken als verdediger speelt, maar vandaag op het middenveld acte de présence mocht geven. Het was een keuze die erg goed uitpakte. Op het technisch goede, maar wel lichte middenveld van Nagele, ging hij voorop in de strijd en zorgde er bijna in zijn eentje voor dat Creil-Bant nauwelijks aan het opbouwen van goede aanvallen via haar middenveld toekwam.

Naast Stijn Andela speelden ook Redmer Miedema en Joris Koene vandaag een belangrijke rol. Redmer Miedema wist met een aantal fraaie reddingen Creil-Bant van scoren af te houden terwijl de piepjonge Joris Koene als vleugelverdediger een nagenoeg foutloze wedstrijd speelde. De gasten kregen een aantal goede kansen om te scoren, maar of het vizier stond niet op scherp dan wel stond keeper Redmer Miedema een treffer in de weg of was het geluk aan de zijde van Nagele.

Kreeg Nagele vandaag dan geen kansen? Dat wel, maar echt uitgespeeld waren deze niet en echt in de problemen kwam Creil-Bant dan ook niet. Thomas Koene was tot twee keer toe kansrijk maar eerst bracht de keeper redding en even later kon hij op de rand van de 16 de bal onverwachts in een keer op zijn schoen nemen nadat een geblokt schot van Stijn Andela zo maar voor zijn voeten viel. Zijn schot ging echter over.

Voor rust was Creil-Bant vijf maal gevaarlijk maar scoren lukte niet. In de 17e minuut kregen ze haar beste of in ieder geval een van haar beste kansen van deze wedstrijd. Na een voorzet van rechts kon er bij de 2e paal gescoord worden, maar een van de spelers van Creil-Bant voorkwam met zijn actie er voor dat een andere speler eenvoudig kon scoren. Omdat Nagele aan de andere kant in de eerste helft niet of nauwelijks gevaarlijk meer kon worden, brak de rust dan ook met een 0-0 stand aan.

In de 2e helft kwam er bij Nagele een wissel binnen de lijnen. Wessel Claassen kwam in het veld voor de licht geblesseerde laatste man Remon Kappers. Daardoor kwam Laurens Bloo centraal achterin te spelen en dat pakte uiteindelijk goed uit. Na een moeizame eerste helft als linksback ging hij naarmate de wedstrijd vorderde als centrale verdediger steeds beter spelen. Met name in de lucht voorkwam hij veel gevaar.Hij werd hierbij geholpen door Koen Westervoorde die ondanks zijn beperkte lengte als centrale verdediger eveneens veel kopduels won.

Toch had Nagele na rust zomaar op achterstand kunnen staan. In de 46e minuut voorkwam Redmer Miedema dat met een fraaie redding. In de rebound leek er toch gescoord te worden, maar de bal die over Redmer Miedema heen ging, werd door Joris Koene net voor de doellijn terug in handen van Redmer gespeeld. In de 49e minuut kon er weer een kans genoteerd worden voor Creil-Bant toen een van de aanvallers vanuit de as geen strobreed in de weg werd gelegd en ongehinderd door kon stomen naar het doel van Nagele. Gelukkig voor Nagele kon Redmer Miedema een doelpunt voorkomen. In de rebound kwam de bal nog wel voor de voeten van Stefan Kramer die de bal binnen had kunnen tikken, maar hij zag zijn inzet langs de voor hem verkeerde kant van de paal gaan.

In de 58e minuut een verrassende invaller bij Nagele. De actieve Yassin Trinidad werd in de punt van de aanval vervangen door Tim Schaafsma. Tim Schaafsma speelt normaliter in het 3e elftal van V.V. Nagele en speelde vorig seizoen nog een belangrijke rol bij Nagele 1 als invalkeeper bij afwezigheid van de toen geblesseerde Redmer Miedema. Hoewel hij het zeker niet gemakkelijk had in de punt van de aanval speelde hij als gelegenheidsspits een verdienstelijke wedstrijd.

Nagele kreeg in de 2e helft nog een paar kleine kansjes, Creil/Bant een paar grotere maar gescoord werd er niet meer. Vermeldenswaardig nog een terechte gele kaart voor Max Koene in de slotfase na een pittige overtreding op het middenveld. Maar even later had een van de spelers van Creil-Bant ook een gele kaart verdiend na een zeker zo’n forse overtreding op diezelfde Max Koene. Maar waar de overigens goed leidende scheidsrechter Pieter Maas de overtreding van Max Koene niet miste, had de speler van Creil-Bant het geluk dat zijn overtredinging wel gemist werd.

Uiteindelijk zou de beginstand van de wedstrijd ook de eindstand worden. Voor Creil-Bant voelde deze 0-0 als een nederlaag terwijl Nagele het gelijke spel vierde als een overwinning. Door deze puntendeling lijkt Creil-Bant de aansluiting met MSC en VHK te verliezen terwijl Nagele de laatste plaats kon overdoen aan Tollebeek. Volgende week wacht weer een thuiswedstrijd, weer een zware. Dan komt nummer twee MSC op bezoek.

Opstelling Nagele: Redmer Miedema, Joris Koene (75. Jens Riks), Remon Kappers (46. Wessel Claassen), Koen Westervoorde, Laurens Bloo, Stijn Andela, Tijn Riks, Branco van Mourik, Max Koene, Yassin Trinidad (58. Tim Schaafsma), Thomas Koene. Ook Dennis Koene en Jurre Hiddinga zaten nog op de bank, maar zij kwamen niet meer binnen de lijnen.