Oefenwinst Nagele 1

Zalk 1

12 november 2019 20:00

Onbekend

Nagele speelde dinsdagavond vriendschappelijk in en tegen het in de 4e klasse Oost spelen spelende Zalk. Trainer Evert Tromp had maar liefst 18 spelers tot zijn beschikking.

Nagele begon niet sterk want al binnen een kwartier stond het met 2-0 achter. Bij het eerste doelpunt leed laatste man Laurens Bloo geheel onnodig balverlies: 1-0. Even later mocht één van de spelers van Zalk van net buiten de 16 vrij inschieten. Keeper Redmer Miedema was op slag kansloos, de bal verdween onhoudbaar in de benedenhoek: 2-0. Aanvallend kreeg Nagele in de 1e helft zeker mogelijkheden, maar de laatste bal kwam meestal niet goed aan. Toch wist Nagele voor rust toch nog te scoren. Laurens Bloo gaf de bal op rechts diep op Sander Koene die op zijn beurt de bal voorgaf op Thijs Engelchor. Thijs rondde beheerst af: 2-1. Dit was ook de ruststand.

Na rust kwamen er bij Nagele maar liefst 7 nieuwe spelers binnen de lijnen. Nagele begon na rust goed, maar kwam wel op een 3-1 achterstand te staan. Iedereen zag  een overtreding op linkervleugelverdediger Remon Kappers, maar dit met uitzondering van de scheidsrechter. Dit resulteerde uiteindelijk in een doelpunt 3-1. Nagele kwam daarna goed terug. Een voorzet van Remon Kappers werd door Sander Koene omgezet in een doelpunt 3-2. Bij de 3-3 stond Rick Bloo, die na anderhalf jaar blessureleed weer voor het eerst meespeelde, aan de basis. Een voorzet op maat werd door Sander Koene fraai ingekopt: 3-3.  Het werd uiteindelijk 4-3 in het voordeel van Nagele. Okke de Jonge, die even daarvoor een klein kansje had gemist, scoorde op aangeven van weer Remon Kappers.

Al met al een nuttige oefenwedstrijd. Mooi om te zien dat de keuze bij Nagele nu groot is, het is nu echt vechten voor een plekje in de basis.