Jeugd weer voorzichtig de velden op

22 april 2020 9:45

De gisteren door het kabinet aangekondigde stappen, bieden het eerste lichtpuntje om het amateurvoetbal weer wat op gang te brengen. Voor jeugd is het vanaf 29 april weer toegestaan om georganiseerd en beheersbaar te gaan sporten. Wat hiervan de exacte invulling zal zijn voor de jeugdteams van Nagele, zal na het weekend duidelijker worden.

Zo mogen kinderen tot en met 12 jaar (ruim 300.000 KNVB-leden) van de overheid weer voetballen, waarbij ze niet per se de 1,5 meter afstand hoeven aan te houden. Voor jeugd van 13 tot en met 18 jaar (bijna 275.000 KNVB-leden) is dit ook toegestaan mits zij wél op 1,5 meter afstand van elkaar blijven. De verenigingen kunnen onder deskundige begeleiding voetbalactiviteiten voor de jeugd organiseren zoals trainingen en alternatieve voetbalvormen. Competities starten niet voor het najaar en de kantines en kleedkamers blijven voorlopig nog dicht.