Helaas geen 4e klasse voor Nagele 1

2 juni 2020 9:45

Koplopers uit de verschillende klassen hadden tot 15 mei de tijd om een promotieverzoek bij de KNVB in te dienen om eventuele open plaatsen op te vullen door fusies, terugtrekkingen en wijzigingen van speeldag. Ook Nagele had een verzoek ingediend. Om de nummers één te bepalen in de competities keek de KNVB naar het gemiddelde aantal behaalde punten. Nagele werd hierdoor hoger ingeschaald dan UDIROS. Nagele kwam op een puntengemiddelde van 2,43 per wedstrijd (34 punten uit 14 wedstrijden). UDIROS moest het doen met een gemiddelde van 2,40 (36 punten uit 15 wedstrijden). Tot zover ging het dus goed.

Helaas kwam er maar één plek vrij in de verschillende 4e klassen Noord (4A t/m 4D) en moest Nagele concurreren met 5 andere koplopers uit de 5e klassen Noord (5A t/m 5F). Uiteindelijk ging deze plek naar Borger, de koploper uit 5F. Zij hadden een puntengemiddelde van 2,86 (40 punten uit 14 wedstrijden).

De KNVB liet afgelopen donderdag per mail weten dat Nagele dus niet in aanmerking komt voor promotie. En dus zit er niks anders op om te proberen deze promotie volgend seizoen alsnog te bewerkstelligen.