Zet Nagele 1 reeks door tegen Alcides?

1 oktober 2021 9:45

Vorige week kende Nagele een valse start. De wedstrijd uit bij Espel ging niet door omdat de scheidsrechter met een rugblessure kampte. Helaas kon er niet tijdig een vervanger gevonden worden. Geen 5A overigens dit jaar maar 5G met vele nieuwe gezichten. Zo ook de komende tegenstander: Alcides uit Meppel.

Het geel-zwart van Alcides is sinds afgelopen seizoen namelijk ook te bewonderen op zaterdag. De club had op deze dag al recreatieve seniorenteams, maar wil nu met prestatievoetbal in een behoefte voorzien: jeugdspelers kunnen beter doorstromen en senioren kunnen prestatief gaan spelen. Alcides blijft echter ook zondag hoofdklasser. Dit in tegenstelling tot stadgenoot MSC. Zij hebben het prestatievoetbal op zondag vaarwel gezegd en stapten over naar de zaterdag 5e klasse. Maar kom daar maar eens uit de laatste jaren…

Nagele kan erover meepraten. Na de degradatie twee jaar geleden kwamen er vele impulsen vanuit de jeugd en werden in competitie- en bekerverband uitstekende resultaten geboekt. Urk 2 was de eerste en de laatste tegenstander die het lukte om Nagele in een officieel duel te verslaan, dit op 31 augustus 2019 (beker). Sindsdien waren er louter zeges en sporadisch een gelijkspel tegen 3e, 4e en 5e klassers.

De ongeslagen teller staat op 24 duels inmiddels (8 beker, 16 competitie). Ook nu bekert Nagele door in een poule met NOK, CVVO en Woudsend. Er telt dit seizoen dan ook eigenlijk maar één ding voor het team van nieuwe trainer Peter Wiesenekker en dat is promotie. Daar moet dan zaterdag een goede start aan worden gegeven tegen Alcides dat vorige week thuis met 4-2 won van VCG. De wedstrijd in Nagele begint om 14:30 uur en staat onder leiding van scheidsrechter P.R. Hannema.