V.V. Nagele deels rookvrij en gooi aub geen peuken meer op de grond

30 augustus 2023 20:30

Het is ons al een paar jaar een doorn in het oog. De peuken die op de grond liggen bij de entree, op het terras maar ook rond de velden. Dit past niet bij de uitstraling die wij als sportclub wensen te hebben. Daarnaast vinden we het roken in de buurt van onze jeugdige voetballers niet het goede voorbeeld. Het heeft ons doen besluiten dat er op zaterdagen tot 13:00 uur niet meer op het terrein gerookt mag worden: V.V. Nagele rookvrij. Tevens verzoeken we iedereen geen peuken meer op de grond te gooien.

Rookvrij terrein tot 13:00 uur

De sportclub is namelijk een belangrijke omgeving in het leven van opgroeiende kinderen. We geven jonge sporters graag het goede voorbeeld. Met een rookvrij sportterrein tot 13:00 uur beschermen we de jeugd tegen de verleiding om te gaan roken en het schadelijke meeroken. Zo biedt V.V. Nagele iedereen een gezondere en meer veilige sportomgeving. Als kinderen anderen zien roken of peuken op de grond zien liggen, lijkt dat normaal. Zeker als zij mensen zien roken naar wie zij opkijken, zoals voetballers van seniorenteams, trainers en ouders. Zien roken, doet roken. Sporten is gezond, terwijl (mee)roken schadelijk is voor de gezondheid.

Met een rookvrij sportterrein dragen we bij aan het realiseren van een Rookvrije Generatie. Een generatie kinderen die zélf kan en zal kiezen voor een gezonde, rookvrije toekomst. We vragen een ieder dus om tot 13:00 uur niet op ons terrein te roken. De entree en plekken binnen ons sportterrein, zoals langs de lijn en het terras zijn dan dus rookvrij. We rekenen op uw medewerking om samen met elkaar te zorgen voor een gezonde, schone en veilige omgeving  voor onze jeugd en alle andere bezoekers.

Peuken niet op de grond gooien maar uitdrukken in (buiten)asbakken

Vanaf 13:00 is roken nog wel toegestaan, maar we willen een ieder vriendelijk doch dringend verzoeken geen peuken meer achteloos op de grond te gooien vanwege de aanblik van het terrein. Het wekelijks vegen van de entree, het terras en het opruimen langs de velden gebeurt daarbij steeds door dezelfden. Daarom vragen we je als roker dan ook om je peuk uit te drukken en weg te gooien in één van de twee nieuwe buitenasbakken op het terrein waarvan één bij de entree.

Wil je roken op het terras neem dan een asbak mee naar buiten (te vinden op de plank naast de terrasdeur, zie foto onder), welke je kan legen in de buitenasbakken. Aan de mensen achter de bar het verzoek om op terrasmiddagen wat asbakken op de tafels buiten te zetten. Staan deze er niet, toon dan als roker eigen initiatief door een asbak te pakken of naar de buitenasbak te lopen. Mocht je onverhoopt nog peuken op de grond zien liggen, schroom dan niet om ook eens de bezem en stoffer en blik te pakken.

Alleen samen kunnen we het sportterrein schoon, netjes en toonbaar houden. We hopen op jullie medewerking. Alvast bedankt!

Bestuur V.V. Nagele

008A8AB7-B531-4787-8B1E-8EDCD77206C8.jpeg

955E1121-7488-4971-874D-0BE22535142F.jpeg

AFA02958-A4CC-4556-B9D2-05D15D2DD098.jpeg