Bewust omgaan met energie

19 oktober 2022 9:00

Momenteel bevinden we ons in Nederland in een markt van stijgende energieprijzen. Bij V.V. Nagele proberen we het verbruik daarom terug te schroeven. Met de winterperiode voor de boeg willen we een aantal zaken aangeven om rekening mee te houden.

Wij willen onze leden, leiders, trainers en vrijwilligers vragen rekening te houden met het volgende:

• Douche niet onnodig lang
  • Wanneer er niemand in de kleedkamers aanwezig is graag de lichten uit
  • De verwarming in de kleedkamers staan op minimaal, laat dit alstublieft zo
  • Schakel veldverlichting in op het moment dat het noodzakelijk is, probeer zo veel mogelijk op 1 veld te trainen en wanneer het andere trainingsveld niet (meer) in gebruik is de verlichting daarvan uit te schakelen.
  • Schakel alle veldverlichting direct na de training uit.

Daarnaast mag u ook van uw vereniging verwachten dat zij er alles aan doet om de energielasten niet onnodig te laten oplopen. Waar we kunnen schroeven we het gebruik van energie omlaag. Ook kijken wij naar onze installaties of deze technisch nog in orde zijn. Verder zijn wij in gesprek met de gemeente en kijken wij of er vanuit de overheid regelingen beschikbaar komen die ons kunnen ondersteunen.

Mocht u als lezer van dit bericht nog ideeën hebben hoe wij hier efficiënter mee om kunnen gaan dan staan wij daar uiteraard voor open.

Op de Algemene Ledenvergadering van 17 november zal het vraagstuk energie uitvoerig besproken worden. Samen houden we grip op de energielasten! Hartelijk dank voor uw medewerking.

Namens het bestuur van V.V. Nagele

Thomas Keur