Contributie verhoging één van de uitkomsten ALV

6 december 2022 15:45

Donderdag 17 november vond de Algemene Ledenvergadering (ALV) plaats in de kantine van V.V. Nagele. De afgelopen jaren moest dit noodgedwongen online worden gedaan. De belangrijkste uitkomst was de verhoging van de contributie met 10% waar alle aanwezigen mee instemden.

Sportief
Sportief was het een mooi seizoen, het seizoen 2021/2022. Niet alleen konden de competities voor het eerst in drie jaar weer worden uitgespeeld. Ook waren er de nodige successen te vieren. Denk aan de kampioenschappen van JO19 en JO13 en ons vlaggenschip Nagele 1 wist knap te promoveren na een 5-1 winst op SETA in Ruinen. Ook de bekerwedstrijd in de 1e ronde 'thuis' (in Creil) tegen hoofdklasser HZVV was een hoogtepunt. Er werden vorige winter meerdere wedstrijden van Nagele 1 niet thuis of zonder publiek gespeeld (HZVV, Blokzijl, Steenwijker Boys) wat uiteraard nadelig is voor de kantineomzet.

Financieel
De wintermaanden waren ivm corona dus niet gunstig gezind voor de kantineomzet,  de belangrijkste inkomstenbron naast contributie en sponsoring. In oktober werd er nog een oktoberfest georganiseerd met coronatoegangsbewijs. De maanden erna kon er niks georganiseerd worden, moesten trainingen en wedstrijden zonder publiek plaats vinden en werd de competitie van Nagele in november stopgezet. Kortom allerlei regels. Naast toegenomen kosten over de hele linie dus minder inkomsten wat een verlies tot gevolg had in het seizoen.

Contributieverhoging
Met de stijgende energie prijzen in het vooruitzicht, het verlies van het afgelopen seizoen en andere prijsstijgingen was contributie verhoging noodzakelijk. Alle aanwezigen op de ALV stemden in met een verhoging van 10%. Dit betekent dat bij de eerstvolgende contributie incasso een hoger bedrag zal worden afgeschreven. We zitten hiermee nog altijd onder het gemiddelde van de andere dorpsclubs in de polder.

Kantineprijzen
Daarnaast zetten we het huidige seizoen in op een betere kantinemarge. In februari hebben we de prijzen verhoogd. Op het moment van schrijven verhogen bierproducenten de prijzen opnieuw met meer dan 10 procent. Nieuwe prijsverhogingen de komende tijd zijn dus niet uit te sluiten.

Energie besparingen
Aan de kostenkant proberen we het energieverbruik zo laag mogelijk te houden en hier hebben we de hulp van een ieder bij nodig:
  • efficient gebruik van trainingsveldverlichting (zoveel als mogelijk op één veld trainen, andere veld uitschakelen als daar geen gebruik meer van wordt gemaakt. Voordeel van Led is dat aan en uitschakelen snel, eenvoudig en kosteloos kan, ze hebben immers geen opstart nodig.
  • Verwarming in kleedkamers zijn op laag/uit gezet. Graag niet aan de knoppen draaien.
  • Kantine tussendeur graag sluiten als je naar binnen of buiten gaat.
  • Douche zo kort mogelijk
  • Verlichting in kleedkamers en ballenhok uitdoen als je de laatste bent (we zijn bewegingssensoren aan het overwegen).
  • Koelingen worden doordeweeks uitgezet

Commissies
Kijk onder vacatures voor openstaande functies. Wil je een keer met een groepje iets organiseren in de kantine (themafeestje, quiz, darttoernooi, kaarttoernooi, iets anders) Dit is altijd goed. Laat het weten aan iemand van het bestuur. Naast dat het gezellig is levert het voor de club ook een mooi bedrag op aan omzet wat we nodig hebben voor een gezonde financiele situatie. Hetzelfde geldt voor sponsoring. Weet je iemand die wil sponsoren, (goud-, zilver-, bronssponsor etc) laat het weten aan iemand van het bestuur. Of nog mooier kom bij de sponsorcommissie.

Bestuur V.V. Nagele