Voorbeschouwing Nagele 1 - Tollebeek 1

26 mei 2023 21:30

Tegenstander Tollebeek leek hard op weg om samen met Nagele de nacompetitie te gaan halen, maar de laatste zeven wedstrijden kwam er zand in de motor. Slechts eenmaal werd er sindsdien gewonnen, thuis tegen Sleat (2-0). Verder waren er gelijke spelen tegen laagvliegers SVN '69 en TOP '63 en verloren werd er van Foarut, Franeker, AVC en IJVC.

En vooral tegen de laatsgenoemde twee tegenstanders was dat een bittere pil omdat het concurrenten betrof voor het laatste plekje in de nacompetitie. AVC won twee weken geleden met 0-4 en ook IJVC zegevierde in Tollebeek (2-3). Al kwam het team van trainer Jan Jonkers, wiens zoon een kratje bier kan komen inleveren bij de schrijver van dit stukje wegens de verloren weddenschap Tollebeek eindigt boven Nagele, nog knap terug tot 2-2 en die uitslag had betekend dat Tollebeek nog heel wat had om voor te spelen. Winst bij Nagele was dan goed geweest om vierde te worden. Maar het liep anders door een late 2-3 waardoor IJVC zich mag gaan opmaken voor promotiewedstrijden, naast Nagele en Franeker. Al kan laatsgenoemde nog kampioen worden mocht het met 11-0 winnen van QVC... dat de titel dus officieus binnen heeft. Trainer Jan Jonkers was overigens geschorst vorige week, de honneurs werden waargenomen door leider Joost Swart maar ook hij kon verrassend genoeg het tij niet keren doordat zijn favoriete Feyenoord pressing spel niet tot wasdom kwam.

Nagele won vorige week bij TOP '63 en dat betekende de derde overwinning op rij nadat eerder Tonego en Sleat werden verslagen. Geen ploeg onder Nagele wist te winnen van het team van Peter Wiesenekker, en die status zal maar al te graag behouden worden. Voor Nagele staat verder de eer op het spel en de ongeslagen status in polderduels. Want tegen zowel Creil/Bant als Tonego werden zes punten gehaald, iets wat ook Tollebeek deed. Het onderlinge duel tussen Tollebeek en Nagele eindigde eerder in 2-2. Tel daarbij op dat Nagele bij winst vandaag op maar liefst 50 punten kan komen. Alleen in het seizoen 97/98 werd die magische grens bereikt (51 punten). Genoeg om voor te spelen dus. Bovendien is het belangrijk in het goede ritme te blijven met het oog op volgende week als thuis de 1e ronde van de nacompetitie wordt gespeeld. Zaterdag weten we wie de tegenstander zal zijn (Harkema Opeinde, Birdaard of VIOD Driesum).

De wedstrijd in Nagele begint om 14:30 uur en staat onder leiding van scheidsrechter J. de Klein. Na afloop kan een ieder zich naar het zonnige terras begeven waar zanger Gewoon Erik te horen zal zijn. Tot zaterdag!

Klik hier voor meer info over deze wedstrijd>>