Renovatie hoofdveld start 10 juli

25 juni 2023 11:30

De gemeente Noordoostpolder gaat het hoofdveld van Nagele renoveren. In week 28 (op 10 juli) zal er gestart worden. De werkzaamheden zullen twee weken duren en bestaan uit het frezen van de graszoden, de bodem spitten, de bodem woelen, extra drainage leggen, het veld bol leggen, nieuwe doelen plaatsen en uiteindelijk nieuw gras inzaaien.

Wanneer er weer van het 1e veld gebruik kan worden gemaakt zal afhangen van de weersomstandigheden en de groei van het gras na de renovatie. Er is geen indicatie gegegeven wanneer het veld weer bespeelbaar is maar de wedstrijden in het begin van het seizoen zullen op veld 2 gespeeld gaan worden.

Verder zullen de oude bankjes langs het hoofdveld verwijderd en afgevoerd worden. Hier zullen een aantal nieuwe bankjes voor terugkomen.

Veld 2
Op het 2e veld wordt aan het begin van het seizoen een tijdelijke omheining geplaatst door middel van houten palen met dik oranje koord zodat we op dit veld onder dispensatie van de KNVB ook officiële wedstrijden mogen spelen met Nagele 1. De doelen op het 2e veld worden waar nodig opgeknapt maar niet in zijn geheel vervangen. Deze doelen worden aankomende week weggehaald zodat er niet meer op het veld gevoetbald kan worden tijdens de zomermaanden en de grasmat en de doelgebieden ongestoord kunnen groeien/herstellen.