Van de voorzitter: einde van een enerverend seizoen

8 juli 2023 11:00

Met een oefenwedstrijd vorige week donderdagavond bij IJVV sloot de JO-19 (4-6 winst) officieel het voetbalseizoen 2022/2023 af voor V.V. Nagele. Een seizoen dat elf maanden geleden begon met de start van de voorbereiding van de 1e selectie.

In eerste instantie zijn we een voetbalvereniging die trainingen en voetbalwedstrijden aanbiedt. Er zijn afgelopen seizoen ook weer heel veel duels gespeeld en trainingen verzorgd. Vele vrijwilligers hebben zich ingezet om deze trainingen en wedstrijddagen in goede banen te leiden. Met als oogst, naast veel plezier, een aantal hoogtepunten op sportief gebied: de terugkeer van een vrouwenteam bij Nagele in de vorm van Vrouwen 30+, Ad Withaar die topscorer alltime is geworden na zijn doelpunt tegen Creil-Bant, het kampioenschap van de JO-12, het kampioenschap van de JO-19, de winst van de KNVB-beker van de JO-15 en de behaalde nacompetitie van Nagele 1. Resultaten waar we trots op zijn.

Onze vereniging is ook een plaats waar mensen jong en oud elkaar ontmoeten. Een hele rits van activiteiten zijn afgelopen jaar georganiseerd door ook weer vele vrijwilligers. Denk hierbij bijvoorbeeld aan: Hollandse middag, het Sinterklaasfeest, WK-voetbal kijken in de kantine, oliebollen verkoop, trainingskamp van Nagele 1 in de Spaanse zon, paaseieren zoeken, Burgers & Beats, Aprés ski party, Super Saturday en het jeugdweekend. Stuk voor stuk activiteiten die goed bezocht, ontzettend gezellig en goed georganiseerd waren.

Helaas vinden er bij een vereniging ook droevige gebeurtenissen plaats. Afgelopen jaar overleed onverwacht oud lid en vrijwilliger Peter Westervoorde, tevens vader van twee bij ons spelende zoons en broer van één van onze vrijwilligers, op veel te jonge leeftijd. Het was hartverwarmend te zien dat een vereniging ook steun kan bieden in moeilijke tijden.

Namens het bestuur van V.V. Nagele wil ik een ieder bedanken voor de getoonde inzet, vanaf het veld tot in de kantine, we zijn jullie dankbaar. Wij wensen een ieder een fijne zomerstop waar we ons kunnen opladen voor weer een mooi seizoen.

V.V. Nagele zijn we samen!

Namens het bestuur,
Thomas Keur