Nagele strandt in halve finale 10 dorpen toernooi

26 augustus 2023 21:30

Op het 10 dorpen toernooi in Tollebeek werd Nagele poulewinnaar en plaatste zich daarmee voor de kruisfinale. Hier moest Nagele uiteindelijk haar meerdere erkennen in competitiegenoot Ens. Trainer Peter Wiesenekker had vandaag de beschikking over maar liefst 20 spelers met als gevolg dat er heel wat gepuzzeld moest worden om iedereen te laten spelen. Daardoor speelde niet elke speler altijd op zijn meest favoriete plek en kwam ook niet altijd het beste elftal binnen de lijnen.

In de poule werd gewonnen van Emmeloord (3-1) en RKO (1-0) en gelijkgespeeld tegen Tollebeek (1-1). Nagele scoorde in de poule in drie wedstrijden vijf keer. Doelpuntenmakers Ad Withaar (2x), Branco van Mourik (2x) en Cas Riks.

Na een aantal goede poulewedstrijden was het spel van Nagele in de kruisfinale toch wat minder. Hoewel Nagele zeker niet kansloos was, het kreeg een paar goede kansen, was het Ens dat gezien het veldspel misschien toch wel de verdiende winnaar werd. Ens won met 1-0 waarbij wel aangetekend moet worden dat het doelpunt van Ens met enig fortuin tot stand kwam. Keeper Tim van Eerten schoot hard tegen een van de aanvallers van Ens aan waarna hij de bal achter zich in het doel zag verdwijnen. Het toernooi zat er daarmee voor Nagele op. Komende zaterdag speelt Nagele thuis voor de beker tegen SVM.

Het 10-dorpen toernooi werd uiteindelijk gewonnen door het organiserende Tollebeek dat voor het eerst sinds 1985 wist te winnen. In zowel de halve finale (tegen SVM) als de finale (tegen Ens) werden de strafschoppen beter genomen. Nagele mocht het doen met de fair play prijs die door Pim Withaar in ontvangst werd genomen.