Update voortgang renovatie hoofdveld

21 september 2023 15:00

De start van de renovatie van het hoofdveld is goed verlopen. Het grondwerk en het zaaien heeft onder mooie omstandigheden plaatsgevonden. Hierop volgde voldoende vocht zodat het zaad goed heeft kunnen kiemen. Er ligt dan nu ook al een mooie grasmat. Echter zijn er ook stenen op het veld gevonden.

Wat staat er de komende tijd nog te doen? Ten eerste moet het gras goed de mogelijkheid hebben om aan te sterken zodat het straks sterk genoeg is om wedstrijden op te kunnen spelen. In zijn algemeenheid geldt voor het renoveren van een grasmat dat deze tussen een half jaar tot een jaar na inzaai bespeelbaar is. Dit hangt uiteraard af van de groeiomstandigheden waar de grasmat mee te maken heeft. Uiteindelijk wordt deze gekeurd door de Gemeente en dan vrijgegeven aan de vereniging. Wij gaan er als bestuur dan ook vanuit dat we voor de winterstop zeker nog geen gebruik kunnen maken van ons hoofdveld.

Stenen
Tijdens de renovatie zijn er waarschijnlijk met de aanleg van de drainage stenen mee naar boven gekomen welke nu aan de oppervlakte van de grasmat liggen. Dit is uiteraard niet wenselijk voor een voetbalveld. Deze stenen zullen van het veld worden verwijderd. Verder worden de buitenranden van het veld nog doorgezaaid en worden nagezakte gaten rond het veld opgevuld en ingezaaid. Deze werkzaamheden staan in de planning voor week 38 en week 39. In oktober worden de oude bankjes langs het hoofdveld vervangen en worden er nieuwe geplaatst.

Overige aanpassingen
Op veld 2 worden de doelen uitgericht, deze staan nu niet helemaal recht en haaks. Ook krijgen de doelen op het 2e veld nieuwe netbeugels. Een andere aanpassing die in de planning ligt, is het vervangen van het toegangshek dat zijn beste tijd heeft gehad. Deze vervanging zal zoals de planning nu is half november plaatsvinden. Mochten er nieuwe ontwikkelingen zijn omtrent de renovatie van het hoofdveld dan zullen wij ons weer melden.

Namens het bestuur van V.V. Nagele,

Thomas Keur