Ondanks het weer een geslaagde voetbalclinic

27 oktober 2023 15:45

Afgelopen woensdagmiddag stond er een voetbalclinic op het programma voor de jeugd. Dit betrof een samenwerking tussen V.V. Nagele en voetbalschool De Assist. Ruim 50 jeugdige voetbalspelers konden zodoende in de herfstvakantie lekker voetballen en hun kwaliteiten bijspijkeren op deze geslaagde middag.

82ED9900-306F-4643-B09D-5B9F28713B80.jpeg

Onderstaand een artikel uit de Noordoostpolder:

Bij zeven voetbalverenigingen uit de Noordoostpolder is er in de herfstvakantie flink gevoetbald. Een samenwerking tussen de voetbalverenigingen en voetbalschool de Assist zorgden ervoor dat de jeugdige voetbalspelers hun voetbalkwaliteiten konden bijspijkeren.Op een herfstachtige middag in Nagele staan naast het hoofdveld verschillende trainingsvormen klaar. Met een flinke regenbui op de achtergrond komen er verschillende ouders met de jeugdige spelers naar het voetbalterrein van VV Nagele. Ondertussen spreken de vrijwilligers en de trainers van de voetbalschool de vormen nog even door. Op dat moment staan er ook al 50 jeugdige spelers klaar om te starten met de warming-up. Alle spelers staan op een rijtje van de JO7 tot aan de JO17. Er worden een aantal bewegingen gedaan en daarna gaat de groep uiteen om op eigen niveau te trainen. ‘Een twee uur durende training staat op het programma. Het programma bestaat uit tien verschillende techniek en partijvormen om de voetbalkwaliteiten te verbeteren, maar ook om een leuke middag te hebben’.

Ontstaan
Het idee is ontstaan door de voetbalschool uit Emmeloord. Voor de herfstvakantie werden er verschillende mailtjes en telefoontjes gepleegd met de voetbalverenigingen uit de Noordoostpolder. Hierdoor ontstond er een planning die ervoor zorgde dat er in de herfstvakantie volop gevoetbald kon worden. ‘Het is ontstaan vanuit een maatschappelijk idee. Wij als voetbalschool en de verenigingen vinden het belangrijk dat de spelers in de vakanties ook aan voetballen komen en niet thuis hoeven te zitten. We hebben het idee voorgedragen aan de verengingen wat ervoor zorgde dat we in de vakantie zeven voetbalclinics hebben gegeven bij RKO uit Rutten, VV Creil-Bant, SJO Ens/Kraggenburg, VV Nagele, S.C. Espel, SV Marknesse en SV Tonego uit Luttelgeest. Het is mooi om te zien hoe het voetballen leeft bij de spelers, daarnaast is het mooi om de inzet van vrijwilligers te zien. Hiervoor doen we het allemaal. Je ziet ook dat het werkt als je naar de opkomsten kijkt. Bij sommige verengingen hadden we zelfs 70 spelers op het veld staan’, aldus Stefan Berendsen.