Nagele zaterdag thuis tegen Steenwijker Boys

24 november 2023 11:00

Indien het veld bespeelbaar is ontvangt Nagele 1 zaterdag Steenwijker Boys 1. Beide ploegen kennen niet de start waarop gehoopt was en vinden zich terug in de onderste regionen van de competitie. Het belang van de wedstrijd is dan ook duidelijk.

UPDATE ZATERDAG 07:15 UUR: WEDSTRIJD IS AFGELAST

Tegenstander Steenwijker Boys werd afgelopen seizoen met vlag en wimpel kampioen in 5G. Ze lieten nummer twee Steenwijk ver achter zich, maar ook de stadgenoot promoveerde via de nacompetitie en is momenteel koploper in 4A. Steenwijker Boys kent daarentegen een stroevere start met vier punten uit zeven duels. Drie duels werden verloren (5-3 Steenwijk, 2-3 Oudehaske en 2-4 Ens). De overige vier duels werden gelijk gespeeld (3-3 Creil-Bant, 3-3 Tollebeek, 1-1 Olympia en 3-3 MSC). Het laat maar zien dat het team van trainer Peter Gjaltema voor niemand onderdoet. Er wordt altijd 90 minuten strijd geleverd gekoppeld aan een stukje kwaliteit waardoor makkelijk het net wordt gevonden, vooral via de gevaarlijke spits Jordy Blijham. Daarentegen krijgen ze ook veel tegengoals om de oren. Gewonnen werd er dus nog niet en aan Nagele de taak om te voorkomen dat dit zaterdag voor het eerst gaat gebeuren.

Nagele kwam de geel-zwarten twee seizoenen geleden ook tegen in de 5e klasse G. Thuis werd er met 3-0 gewonnen al werd die wedstrijd 's avonds in Rutten gespeeld. Uit werd op de voorlaatste speeldag met 2-1 verloren. Nagele eindigde achter MSC als tweede en promoveerde via de nacompetitie. Steenwijker Boys kwam dat jaar net tekort voor een plekje in deze nacompetitie, die plekken gingen toen naar Alcides en Steenwijk.

De 2-5 overwinning van Nagele bij Tollebeek in de openingswedstrijd lijkt al weer een eeuwigheid geleden. Sindsdien werd er louter verloren en opvallend is dat er nauwelijks nog gescoord werd. In vier wedstrijden slechts twee keer. In de gestaakte wedstrijd tegen Oudehaske kwam Nagele ook nog tot een goal. Dat houdt allemaal niet over en met de afwezige topscoorders Sander Koene (zal pas tegen het einde van het seizoen ergens zijn opwachting maken) en Ad Withaar (komt ook voor de winter niet meer in actie), zullen de goals van anderen moeten gaan komen.

Aan Nagele de taak om in ieder geval van de eerste tot de laatste minuut strijd te leveren en focus te houden. Alleen met deze basisingrediënten zijn er kansen op punten. Tel daarbij op dat het tweede veld, dat het afgelopen weken zwaar te verduren heeft gehad vanwege de vele regen, alles behalve een biljartlaken is. Mooi voetbal wordt dus wat lastiger. Dat zal zaterdag dan ook zeker niet het belangrijkste zijn, dat zijn de punten.

De wedstrijd Nagele1 - Steenwijker Boys 1 begint om 14:30 uur en staat onder leiding van scheidsrechter T. Kappert. Tot dan!

UPDATE ZATERDAG: WEDSTRIJD IS AFGELAST

Klik hier voor meer info over de wedstrijd en de stand>>