Bestuurswisselingen en terugblik op ALV

5 december 2023 14:15

Donderdag 16 november vond de Algemene ledenvergadering (ALV) plaats in de kantine van V.V. Nagele. De vereniging heeft zowel sportief als financieel een goed jaar gedraaid tijdens het afgelopen seizoen 2022/2023. Het eerste seizoen weer waarbij corona geen rol meer speelde was goed voor veel wedstrijden en een hoge kantine omzet. Daarnaast namen we op de vergadering afscheid van twee bestuursleden en konden we twee nieuwe bestuursleden verwelkomen.

Sportief
Sportief was het een mooi seizoen, het seizoen 2022/2023. Denk bij de jeugd bijvoorbeeld aan kampioenschappen voor de JO12 en JO19, De gewonnen bekerfinale van JO15 en de winst van het tiendorpentoernooi van de JO14. Het seizoen werd afgesloten met een geslaagd kampeerweekend.

Bij de senioren presteerde Nagele 1 uitstekend door 3e te eindigen in de 4e klasse A en zich hiermee te plaatsen voor de nacompetitie voor promotie naar de 3e klasse. Na winst op Birdaard ging het in de halve finale helaas mis uit bij Heeg. Nagele 2 eindigde als 9e in de competitie met 27 punten uit 22 duels. Positief was verder de komst van een Dames 30+ team dat om de week traint op woensdag op de vrijdagavond wedstrijden speelt. Hetzelfde concept als de Heren 35+ dat dit seizoen uit één team bestond. In het huidige seizoen hebben we ook weer een Nagele 3 doordat de JO19 in zijn geheel is doorgeschoven naar de senioren waardoor het seniorenvoetbal er momenteel goed op staat.

Financieel
De sponsorinkomsten bleven stabiel en de contributie inkomsten stegen mede door de contributieverhoging van een jaar terug. Daarnaast was het afgelopen seizoen er eindelijk weer één zonder corona maatregelen waardoor er veel georganiseerd kon worden in de kantine en we door een goede marge qua inkoop/verkoopprijzen een mooi resultaat uit de kantine hebben gehaald. Op het gebied van energie was de verwachting dat de kosten drastisch hoger zouden gaan uitvallen door de hoge tarieven, maar dit viel gelukkig mee. Door een aantal maatregelen om energie te besparen hebben we dit aardig binnen de perken kunnen houden en mede door enkele tegemoetkomingen vanuit het rijk leverde de hogere energierekening geen problemen op. Al met al kon een mooie winst worden gepresenteerd waarbij ruimte was om te reserveren voor groot onderhoud, waar we de komende jaren aandacht aan willen besteden. De kascommsisie ging akkoord met de gepresenteerde cijfers.

Bestuurswisselingen
Tijdens de vergadering werd afscheid genomen van Kees van de Velde die afgelopen jaren de post jeugdzaken bekleedde. Ook Remon Kappers nam afscheid na een aantal jaar de post facilitaire zaken te hebben bekleed. Voorzitter Thomas Keur bedankte beide heren voor hun inzet de laatste jaren en overhandigde een welverdiend presentje.

Na al een aantal maanden te hebbben meegedraaid werd Ilse van der Woerd officieel benoemd voor de functie secretaris. De afgelopen jaren was deze functie vacant. Voor de functie jeugdzaken konden we Theo Stam tijdens de ALV verwelkomen. We zijn uiteraard zeer blij dat ze de vrije posities willen invullen.Voor de functie facilitair is nog geen opvolger gevonden en ook de post seniorenzaken is nog vacant. Mocht je interesse hebben, kan je je melden bij iemand van het bestuur.

Vrijwilligers
We willen alle aanwezigen bedanken voor hun komst en interesse in het reilen en zeilen van V.V. Nagele. Daarnaast willen we uiteraard al onze vrijwilligers enorm bedanken die zich afgelopen seizoen weer hebben ingezet voor de vereniging (Denk aan trainers/leiders, grensrechters/scheidsrechters, barmedewerkers, commissieleden etc.) Zonder deze hulp kan onze vereniging simpelweg niet bestaan. Na afloop van de vergadering was het uiteraard tijd voor een drankje en werd het Rad van Avontuur gedraaid.

Met sportieve groet en graag tot ziens op de club,

Bestuur V.V. Nagele
Thomas Keur (voorzitter), Ilse van der Woerd (secretaris), Marjolein Kreulen (penningmeester), Corine de Vries (wedstrijdsecretaris), Theo Stam (jeugdzaken) en Jochem Plat (algemene zaken).

D60DEE51-5504-49EE-8F65-FCEC24C889A7.jpeg
Remon Kappers nam afscheid van het bestuur en werd bedankt voor de afgelopen jaren

BF5C1EA2-B7B8-48FC-80C7-FAA96B71D6C9.jpeg
Kees van de Velde nam afscheid van het bestuur en werd bedankt voor de afgelopen jaren