Nagele wacht belangrijk duel tegen Tollebeek

2 februari 2024 16:15

Nagele won de openingswedstrijd van het seizoen op bezoek in Tollebeek met 2-5. Sindsdien wist het team van trainer Peter Wiesenekker geen overwinning meer te behalen en dan weet je dat je vroeg of laat op de onderste positie belandt. En dat is wat vorige week gebeurde toen Tollebeek thuis won, waar Nagele (wederom) niet in actie kwam. Zaterdag wacht de tweede confrontatie met de buren.

Na de teleurstellend verlopen eerste competitiehelft moet Nagele zich na de winter herpakken en in de achtervolging. Met een wedstrijd tegen directe concurrent Tollebeek zal Nagele de dure punten in eigen huis willen houden. Eenvoudig zal dat echter niet worden. De overwinning in Tollebeek op 23 september was het laatste succesje dat Nagele kon vieren. Sindsdien was het gewoon niet goed genoeg. Met name toch wel vaak afwachtende eerste helften tegen concurrenten als Ens, Oudehaske, Sleat, Olympia '28 en Delfstrahuizen is het team duur komen te staan. Om in aanmerking te komen voor overwinningen zal men vanaf minuut 1 op zoek moeten gaan.

Tegenstander Tollebeek begon slecht aan de competitie maar de laatste weken is de weg omhoog ingezet. Het inpassen van veel jonge spelers heeft wat tijd nodig gehad. Uit de eerste negen duels werden maar twee punten behaald, maar trainer Jan Jonkers ging niet bij de pakken neerzitten. Hand in hand met leider Joost Swart lijkt het bij Tollebeek de laatste weken weer dik voor mekaar. Captain en nestor Bas Leijten, die de nodige dwarsverbanden met Nagele heeft, is daarbij weer ouderwets het slot op de deur. Voor de winterstop werd er namelijk met 0-2 bij Oudehaske gewonnen. Vorige week werd de competitie hervat met een 2-0 thuiszege op Olympia '28 en zo staat er plots 11 gespeeld en 8 punten en is de aansluiting er weer helemaal. En niet alleen dat dus, de rode lantaarn werd overgedragen aan Nagele.

Er mag vanuit worden gegaan dat Nagele er alles aan zal doen om hier zaterdag verandering in te brengen. Ongetwijfeld zal het een spannend duel opleveren. De wedstrijd begint om 14:30 uur en staat onder leiding van scheidsrechter Q. Verduin. Tot zaterdag!

Klik hier voor meer info over deze wedstrijd en de stand>>