Nagele zaterdag thuis tegen Steenwijker Boys

27 maart 2024 12:45

Aanstaande zaterdag speelt Nagele 1 in eigen huis tegen Steenwijker Boys 1. Twee ploegen die zich momenteel in de onderste regionen van de competitie bevinden en wat dus een mooi duel kan gaan opleveren.

Tegenstander Steenwijker Boys werd afgelopen seizoen met vlag en wimpel kampioen in 5G. Ze lieten nummer twee Steenwijk ver achter zich, maar ook de stadgenoot promoveerde via de nacompetitie en staat momenteel op plek drie in 4A. Steenwijker Boys kent daarentegen een stroever seizoen met 11 punten uit 16 duels. Er waren thuisoverwinningen op Steenwijk en Sleat en vijf gelijke spelen tegen MSC, VVCB, Olympia '28 en Tollebeek (twee keer). Voorin wordt makkelijk het net gevonden, vooral via spits Jordy Blijham (11 goals). Daarentegen krijgen ze ook veel tegengoals om de oren. Het team staat onder leiding van Wouter Esselink die begin februari het roer overnam van de toen vertrokken Peter Gjaltema.

Nagele kwam de geel-zwarten twee seizoenen geleden ook tegen in de 5e klasse G. Thuis werd er met 3-0 gewonnen al werd die wedstrijd 's avonds in Rutten gespeeld. Uit werd op de voorlaatste speeldag met 2-1 verloren. Nagele eindigde achter MSC als tweede en promoveerde via de nacompetitie. Steenwijker Boys kwam dat jaar net tekort voor een plekje in de nacompetitie.

Een blik op de ranglijst laat zien dat we ons kunnen opmaken voor een leuk en spannend potje voetbal. Nagele komt steeds beter in vorm en er is weer wat meer te kiezen de laatste tijd. In de thuiswedstrijden werden na de winter zeven punten uit drie duels behaald. Uit zat het helaas niet altijd mee want bij Ens (1-0), Oudehaske (3-2) en MSC (1-0) had het team toch zeker recht op meer punten dan de nul die er mee naar huis zijn genomen. Zo ook vorige week uit bij MSC waar een punt op basis van de tweede helft zomaar tot de mogelijkheden had behoord, maar de thuisclub werd geholpen door een vage strafschop. Er werd echter hard gewerkt en de beloning daarvoor zal ongetwijfeld een keer komen.

Het belooft een mooi paasweekend te worden want ook paasmaandag komt Nagele thuis in actie, dan komt MSC op bezoek. U hoeft zich dus niet te vervelen. Voetbal en een drankje, veel meer is er niet nodig. De wedstrijd Nagele 1 - Steenwijker Boys 1 begint zaterdag om 14:30 uur en staat onder leiding van scheidsrechter J.W. Roesink. Tot dan!

Klik hier voor meer info over het duel>>