Gemiste kans voor Nagele na uitschakeling in Heeg

13 juni 2023 12:45

Het is Nagele niet gelukt zich te plaatsen voor de finale om promotie naar de derde klasse. En dat mag een gemiste kans worden genoemd. In Heeg was Nagele 90 minuten lang de beter voetballende ploeg met de meeste kansen, maar moest het steeds weer in de achtervolging op een effectieve thuisploeg die daarbij een goedkope penalty meekreeg. Met name bij 3-3 kreeg Nagele na goede aanvallen een aantal uitgelezen mogelijkheden op 3-4 waarbij de bal steeds voor het intikken leek, met de beste kans nog wel in de allerlaatste minuut. Maar zichzelf belonen deed Nagele niet zodat 3-3 de eindstand werd. De verlenging die volgde werd ingeleid met een te korte terugspeelbal wat een voorbode bleek voor nog meer onheil: 7-3.

En daarmee komt plots een einde aan het seizoen dat uiteindelijk strandt in de halve finale van de nacompetitie. De teleurstelling overheerst uiteraard nog, zeker omdat je weet dat er zoveel meer had in gezeten. Een ervaring rijker en de leerpuntjes hiervan maar meenemen naar volgend seizoen.

Rest ons de spelers en staf van Nagele 1 te bedanken voor het mooie afgelopen seizoen, waarbij in 26 (na)competitie wedstrijden alleen QVC en Franeker Nagele wisten te verslaan. Vooruit Heeg ook, maar niet na 90 minuten. Succes gewenst volgende week tegen Grootegast. Verder willen we allle supporters bedanken die Nagele het afgelopen jaar door weer en wind hebben gesteund en afgelopen wedstrijden massaal aanwezig waren. Tot volgend seizoen wanneer we het opnieuw gaan proberen! Fijne zomer!

Lees hier het verslag van deze wedstrijd>>

F2A5D629-A3D8-460E-B362-81595C7BAA81.jpeg