Bestuurslid

24-10-2023

Bestuurslid Facilitaire zaken

Per november 2023 komt de post facilitaire zaken vrij in het bestuur.

Het bestuurslid facilitaire zaken is binnen V.V. Nagele verantwoordelijk voor het beheer van de accommodatie. Onder de accommodatie worden zowel de gebouwen als de velden verstaan. Taken van het bestuurslid facilitaire zaken zijn tevens het beheer van materialen (tenues en voetbalmateriaal, al zal dit in de praktijk bij meerdere bestuursleden liggen), inventaris en nutsvoorzieningen. Daarnaast zorgt het bestuurslid facilitaire zaken dat al het materiaal, inclusief het (laten) uitzetten en (laten) kalken van de lijnen van de velden is geregeld zodat er zaterdags door alle leden gevoetbald kan worden en gebruik gemaakt kan worden van de accommodatie.

Het bestuurslid facilitaire zaken is contactpersoon richting gemeente met betrekking tot het onderhoud van het terrein en de afstemming met de gemeente over eventueel aanvullende werkzaamheden en onderhoud. Ook plant hij/zij het onderhoud voor het gebouw en de installaties. Dit met het doel om het gebouw (kantine, kleedkamers en terrein) in goede staat te houden. Het bewaken en/of afsluiten van eventuele onderhoudsovereenkomsten is daar onderdeel van.

Samenvattend ben je aanspreekpunt van de volgende onderdelen:

• Periodiek overleg met gemeente over terreinonderhoud
  • Monitoren van periodieke onderhoudsovereenkomst en gebruiksovereenkomst van gemeente
  • Verbetervoorstellen aandragen en na goedkeuring van het bestuur uitwerken. Dit in nauw overleg met financiën
  • Planmatig onderhoud met behulp van leden (organiseren van klussendagen)
  • In overleg met bestuur onderzoeken/opstellen van een meerjaren onderhoudsplan (MJOP) op basis van de technische staat van gebouw en/of materiaal
  • Bewaken en (laten) uitvoeren/organiseren acties uit MJOP
  • Afspraken maken met onderhoudscommissieleden, schilder, installateur, etc.
  • Betrekken/inwerken van nieuwe mensen in de onderhoudscommissie
  • Het monitoren van het energieverbruik en –contract. Op basis van de uitkomsten het zo nodig doen van verbetervoorstellen ten behoeve van verminderen energieverbruik en/of kosten
  • Het monitoren van verzekeringen samen met de penningmeester die betrekking hebben op de accommodatie
  • Het aansturen van de poule met lijnentrekkers
  • Veldbeheer (doelen, doelnetten, mollen vangen, lijnen etc.)
  • Beheer/inkoop van kleding en (voetbal)materiaal in overleg met rest van het bestuur
  • Overleg met de Consul voor keuring van de voetbalvelden in tijden van extreme weersomstandigheden
  • Aanspreekpunt m.b.t. schoonmaak van de accommodatie

Veel van de taken van het bestuurslid Facilitaire zaken, hebben een ‘operationeel’ karakter. Dit hoef je uiteraard niet allemaal zelf te doen, maar vooral door sturing te geven aan een onderhoudscommissie en het organiseren van klussendagen met leden. De basis van de werkzaamheden wordt gevormd door een doorkijk te maken voor het noodzakelijke onderhoud, zodat calamiteiten zoveel mogelijk worden voorkomen.

Interesse?
Heb je interesse of vragen neem dan contact op met iemand uit het bestuur.
Of klik op 'ik heb interesse' hieronder.

Reageren op de vacature

* = verplicht